Man ska inte klaga på värmen…

och det gör jag inte, verkligen inte. Men nu är det dags för lite regn för det är dyrt att vattna trädgårdslandet. På tisdag ska det tydligen vräka ner, blir bra det. Just den dagen kommer köket, massor av PAPPlådor att bära in 😉 . Tur vi är tre som kan bära, kommer nog att gå fort ändå. Köket annars, det är helt utrivet. Svärfar håller på i detta nu att göra en ny ingång och efter det ska den andra täppas igen. Det kommer att bli en ganska smal ingång, vi har inte plats för mer 😉 . Men så har vi den stora ingången till vardagsrummet precis bredvid i vinkel så det kommer inte göra något om ingången från hallen blir lite smal. Bra mått så man inte går upp för mycket i vikt 😉 .

På måndag kommer mattläggaren och troligen gör de sista jobbet på tisdagen då även köket kommer. Så ska det upp renoveringstapet och målas på det, ny tapet på vissa väggar och kakel och sånt där. Så är det snart klart *harkel*. Jag passar på att åka nästa söndag så jag är tyvärr inte med på det allra roligaste, att göra allt klart. Men jag har sagt till Johan att han får inte börja lägga in en massa i skåpen, han får hålla sig till lister och att städa i stället tills jag kommer hem igen. Någon måtta får det allt vara 😉 .

Nedräkning till mitt livs första kennelläger – vansinnigt roligt! Sen vidare till min familj och kvällstävling i lkl III. Kan gå hur som 😉 . Förstapris kommer vi inte att få, ska hoppa vittringen och metallen kommer nog gå skit, i lek funkar den men om jag står upprätt så joggar han ut och spottar på den. Inkallning med ställande ser väldigt roligt ut, men det är för lång stoppsträcka trots att han försöker stanna direkt… han måste hoppa några gånger i luften innan det blir helt stopp 😉 .  Hopp-apport går nog bra, bara jag kastar rakt och inte för långt. Rutan kan han ju missa, jag kan ställa honom för sent och han kanske sätter sig i stället för att lägga sig. Men vi är på g där 🙂 . Platsliggningen är jag inte nervös för, han ligger otroligt bra och lugnt. Det som kan ställa till det är att jag inte är ensam på tävlingen, det är fler än jag som ska gömma oss. Jag hoppas att jag kan träna detta på lägret. Sitt i grupp går bra så länge som han förstår att han ska sitta. Även om vi faktiskt inte är redo för detta så ska det bli så roligt, att få tävla trean för första gången, att få se var vi ligger och träna vidare utifrån det. Tjo, va kul vi ska ha!

Nu är saften klar, tömmer frysen på blåbär så vi har plats med nya små goa bär.

Oh, förresten. Jag gillar grillad lök! GRILLAD LÖK!!! Det trodde jag väl aldrig! Även en röra med zuccini, fetaost, kapris, creme fraiche, soltorkade tomater och lök gick det ner lite av. Jädrans bra 🙂 .

3 thoughts on “Man ska inte klaga på värmen…

  1. Jag har kört en del hopp metall bara för att det ska bli lite roligare för Diva.
    Hon tycker inte heller att släp metall apport är så rolig,

    Prova kanske kan vara något =)

Kommentera

