Bra, mycket bra

Förmiddagspasset blev rutan, metallen, inkallning från rutan och inkallning med ställande. Det märktes direkt att det jag hade en plan för funkade och det jag gjorde spontant utan att tänka efter gick sämre (inkallning från rutan).

Sting fick ligga plats medan jag ställde upp rutan, under tiden stannade en medelålders/äldre man och tittade på oss. Jag gick ut och kallade in Sting för att skicka honom mot rutan. Han sprang så fint och rakt genom rutan och fick sin belöning. Hade ställt rutan med hälften på planen och hälften på gräset utanför och det rörde honom inte i ryggen (apropå inlägget innan). Skickade från gräset och ut mot planen, ett felande för att han sprang utanför och sen satt det! Skickade även ett med ställande och sen läggande, han hamnade utanför rutan för jag sa för sent men lydde, det gjorde han – kul! Jag gick tillbaka till ryggsäcken för att platsa Sting igen och byta leksaker mot stora godisar inför inkallning med ställande. Mannen hade hela tiden stått kvar och säger nu, ”bra, mycket bra”. Stolt matte tackade så mycket. Roligt att kunna visa upp något, han förstod nog inte alls vad vi höll på med men tyckte ändå att Sting var duktig.

Ställandet i inkallningen tränar jag precis som med Nikita, godis över huvudet efter kommandot. Jag ska ta med mig godisar ut i skogen för att träna utanför planen så jag inte får så mycket temposänkning på planen. Det funkade på Nikita i alla fall 😉 . Här är vi bara i starten av träningen, fortsättning följer på det.

Paus igen för att träna metallen några minuter senare. Mannen står kvar och tittar. Sting blev lite nyfiken på väg till ryggsäcken och tog en lov mot honom, då visade det sig att mannen är rädd för Sting. Ändå har han stått och tittat på mig då jag skickat en lös hund mot rutan och belönat med leksak vilket Sting har rusat runt hela planen med. Bra jobbat mannen 🙂 .

Metallen gick så bra! Sjukt stora framsteg mot här om dagen! Kör precis som med träapporten, hetsar. Han är lite rolig, inget tryck framåt överhuvudtaget då jag hetsar, han lägger all vikt bakåt i stället, beredd på då jag släpper :). Full fart mot metallen, han griper den försiktigt men mycket mer säker än för någon dag sedan då han duttade och tittade på mig förs. Sen full fart tillbaka och släpper då jag tjoar och smack så sitter han i leksaken. Så roligt!!! I eftermiddag ska vi träna metallen med klossen för att få ingångarna bättre, men nu har jag hopp om metallen!

Bra, fick vi höra igen. Bra. Tackar 🙂 .

Nu tog vi en längre paus, även matte behövde en nu. Mannen lämnade oss då och gick vidare för att sätta sig på en bänk längre ner och sen gå åt ett annat håll. Trevligt sällskap.

Så kommer då min spontana träning. Inkallning från rutan. Det gick inte bra haha. Han reste sig på mitt hit men stannade sedan med stel kropp, vad ska jag göra, ska jag komma, ska jag ligga ner – är du säker på att jag ska komma? Jaja, bättre planering inför nästa pass 😉 .

Jag är så nöjd med träningen! Det var kul, vi höll hög intensitet och Sting var med hela vägen! Nu ska jag lyxa mig lite och titta på Game of Thrones. Det händer ytterst sällan att jag tittar på serier, men idag är en bra dag för sånt. Söndag och semester 🙂 .

Kommentera

