Snart tre månader

Nästa måndag är det tre månader sedan vi tog bort Mira. Tiden går så otroligt fort och det känns på något konstigt sätt att det är ännu längre sedan. Älskade tant, du är saknad!

Det är ofta vi tänker på henne, speciellt nu när utetiden har kommit igång, när hon inte ligger bredvid Sting uppe vid äppelträdet, deras filosofplats och spejarplats. Många saker saknas, Sting har ingen att leka med på promenaderna, det är ingen som hum, hum, hummar då vi ätit klart men inte börjat röja från bordet och det är ingen som går där bakom en utan att märkas – som en skugga. Vi får inga pussar på näsan längre, de saknar jag jättemycket. Hon prickade alltid näsan, aldrig munnen.

Förutom att det är tomt så är den största skillnaden är dock inomhusmiljön, jag vet ju att Mira fällde mycket – konstant för att vara mer exakt. Men att det skulle bli så stor skillnad kunde jag aldrig tänka mig. Sting fäller ju ingenting! Efter en vecka utan dammsugning, som det har blivit den här veckan så ligger det fortfarande nästan inga hår på golvet. Får man säga att det är skönt? För det är skönt! Jag hatade alla hår på golvet, att ständigt gå med håriga sockar om man inte hade tofflor på sig.

Fortfarande är känslan, va skönt att hon är borta. Inte att hon som hund är borta utan att hon slapp lida, att jag hann med, att hon fick ett lyckligt liv och att sista dagarna var bra. Vi lyckades göra det bästa för henne, hon var pigg, hon var glad och hon var busig – ända till slutet. Knölen vann tillslut men vi vann de sista dagarna!

One thought on “Snart tre månader

Kommentera

