Glädje och besvikelse, allt på samma dag

DSC_0095Idag har jag tagit ut Sting totalt, han har nog inte varit så här trött på en brukstävling ens en gång. Vi har varit med på Hundlöpet 2013 i Sundsvall. Fem km skulle vi springa på en ganska kuperad bana. Sting var jätteskällig när vi kom dit, han tyckte inte att någon annan hund skulle vara där han var. Sen när vi skulle starta och samlade ihop oss så var han tack och lov lugn igen och strax innan start låg han ner framför mig. Jag hade bett Akkas husse, som också var med, att starta före mig eftersom han är snabbare och Akka inte alltid vill iväg före Sting, så för att de inte skulle stoppas av mig så var det lättare. Trodde jag. När starten gick sa Sting VOOOOV! Akka vänta på mig!

DSC_0052

För mig gällde det att bromsa för fullt så vi inte sprang slut på oss redan på startsträckan. Lättare sagt än gjort kan jag ju säga. När två km hade gått började vi jogga i normalt tempo, Sting fick dricka i ett lerhål, han la sig ner i leran och drack haha! vid tre km kände jag mig väldigt trött och pausen vid vätskekontrollen där Sting fick dricka lite till var välbehövlig. Jag fick sen lite håll och började lite innan kontrollen gå i backarna. Jag hade sprungit förbi två tjejer och Ingrid med Shakira (bernertik med fart, Shakira så klart) hade joggat förbi mig. En av de jag hade sprungit förbi sprang sedan förbi mig i en nerförsbacke men sen sprang vi ikapp igen. På upploppet närmade sig en annan tjej med border terrier men då hade jag gett mig den på att hon skulle inte förbi, det gjorde hon inte heller.

DSC_0087Trötta och väldigt nöjda kom vi in på en tid, vad jag hörde låg på under 30 minuter vilket – om det stämde är väldigt bra! Jag väntar på att de ska uppdatera hemsidan så jag får se det exakta resultatet.

På tävlingen fick vi en goodie bag från Ice bug bland annat. En buff…som visade sig vara trasig 😦 .

Sen kom nästa besvikelse, Clicker camp-kursen är inställd! Fick som ursäkt att det är för stor ekonomisk osäkerhet så de var tvungna att ställa in. Kursen var ju full vad jag vet (den var i alla fall borta från hemsidan) och kunde de inte ha räknat på det lite innan i så fall? Dåligt Canis! Så nu är jag deppig. Vill så gärna gå kurs för Maria, som för övrigt vann SM i lydnad för tredje året i rad idag! Sjukt imponerande! Men vi får väl se, året är inte slut än. Men surar, det gör jag.

7 thoughts on “Glädje och besvikelse, allt på samma dag

  1. Ha, ha… en ny slogan uppfunnen av dig Madelen, Kanske kan vara något att trycka upp, men blir väl något ensam om den ; o ))

Kommentera

