Imorgon är en annan dag

Jag var så taggad att börja med de nya momenten mer ordentligt efter tävlingen. Poof, så försvann det. För det är så kul att renovera inomhus (när det är för varmt ute) och greja i trädgården nu när värmen har kommit! Sting håller inte med! Jo, han älskar också att vara i trädgården och blir väldigt trött efter en dag där han har hållit ögonen på oss hela dagen.

Så igår! Då började vi så smått med sakta gående igen, vi hade tappat det på vägen så nu har vi tagit upp det inomhus igen. Jag har lyckats klicka fel några gånger så vi har det inte helt där jag vill ha det. Jag har tänkt att klicka då godisen hamnar framför näsan på honom, men det innebär att jag också riskerar att klicka då han har börjat trava. Så imorgon ska jag prova klicka och belöna efteråt, framåt. Vi får se om det vänder på förväntningen mot mig, det vill jag ju inte. Men testa, det måste jag.

Vi har en tall på tomten, även en blomkruka nästan mitt på så man kan köra runda och varva vad han ska runda. Bra träning inför inkallning med ställande, apport och ingångar med fart utan att ha kommandot med. Roligt dessutom hälsar Sting.

Tog ut tungen idag också. Den är tung! Sting tyckte det var svårt att ta den i mitten och svårt att bära upp, men jag tror att han kommer att gilla den. Jag har bara en hemmagjord så idag blev det en beställning på en ny, med exakt vikt och rätt utseende. Så kul att vi är i högre klass, kan knappt fatta det!

Roligt dessutom att få träna på så många nya moment, känns som om man börjar om nästan.

Imorgon ska vi ut och fiska på förmiddagen, sen ska Sting få sova lite och på eftermiddagen väntar spår och lydnad.

2 thoughts on “Imorgon är en annan dag

  1. jag testade lite framförgående med fokus på att han ska titta framåt. men jag tyckte det var sjukt svårt att få till klicket och godiset mellan ögonen, + att theo inte såg godisen förrens den hade landat 😀 jag skippade klickern helt..

Kommentera

