Planering inför resten av året, börjar med Clicker Camp!

Tack för alla gratulationer, både här och på Facebook. Jätteroligt att bli lyft på så fint sätt 🙂 . Jag lever fortfarande på Stings lydnad, vi hade så roligt och han var så bra!

Nu börjar den roliga träningen av nya moment inför höstens tävlingar, förhoppningsvis är vi reda för hkl då.

Vad händer då under året, som är så roligt 🙂 .

Det första som händer är hjälp med uppstarten, Clicker Camp i Åre med Maria Brandel. En tvådagars kurs i brukslydnad och uppletande. Jättekul! Den är inte full än så häng på vetja 🙂 . http://www.canis.se/hundeskolen/kurspres.php?mid=294&s=1&avdid=33&kursid=4185

Jag ska träna på momenten fram till dess så vi kan få hjälp framåt i stället för ”såhär börjar du”. Jag ska även gå tillbaka lite i uppletandeträningen (eftersom jag inte är nöjd med det jag har idag – vi har ju mest lekt i skogen) och träna enligt hennes Nosarbete. Som hon skriver i boken, många slarvar (ooops) med grundträningen och det är slut med det nu. Det ska bli så roligt! Dessutom hänger Harriet med på kursen!

Sen fortsätter träningen över semestern, förutom ett kortare stopp för köksrenovering 😉 . I augusti ska vi på kennelläger i Kumla och innan jag åker ner kanske det blir en tävling, vi får se 🙂 .

I oktober ska Sting på korning och sen blir det lite utställningar nu när vi kan tävla om CERT. Woho!

Välkommen sommar!

3 thoughts on “Planering inför resten av året, börjar med Clicker Camp!

Kommentera

