Helt underbar helg

Vilken underbar helg! Gårdagen började med ett pass fjärr och vittring. Gick så bra! Sen åkte vi ut till en mosse där vi skidade oss ut till en plats där vi kunde grilla. Helt underbart var det!

Sting sprang mest hela tiden, men så även Mira. Jag gläds åt varje dag hon får vara så här glad 🙂 .

Som sagt, härligt var det. Hemma igen hade vi två trötta hundar, vilket var bra för jag hade en överraskning åt Johan. Han fyller år snart och igår passade jag på att fira honom lite tidigt tillsammans med vänner. Vi gick och bowlade och åt sen en middag tillsammans. Sen stupade vi båda två i säng, helt möra efter dagen och all underbar sol!

Idag körde jag ett pass till med fjärr och vittring. Det går framåt, fjärren funkar förutom med bak men jag tränar på. Det kommer att bli riktigt snyggt när det är klart! Vittringen tycker jag är så roligt att det går så bra med. Jag har haft en ganska lång paus eftersom han inte riktigt tyckte som jag och jag kunde inte få honom att förstå. Men igår läste jag i Louises blogg om vittring och även om jag inte kunde se filmerna just då blev jag inspirerad. Jag har både gått efter Sivs tips på en ställning med glasburkar och sättet som beskrivs i ”Med sikte på 10:an”. Efter att ha läst bloggen känner jag dock att jag ska ge Sivs sätt en chans till. Jag tror på båda metoderna men nu har ju Johan gjort en så fin ställning till mig så det är ju synd att inte ge det lite mer träning 🙂 .

Efter träningen stack vi iväg till en vän till oss för en tur tillsammans med två andra. Fyra shelties, en terv, en dvärgpudel och så mina två. Till och med Sting var trött när jag kom hem, men vem bryr sig. Jag drog kort efter det ut honom på vad som var tänkt som en snabbare promenad innan middagen men som blev en kortare joggingtur med för mycket kläder och fel skor. Nu sover han 😉 .

Imorgon är det en ny arbetsvecka och jag ska börja med min joggning igen. Hundlöpet närmar sig med stormsteg och nu är vädret på väg att bli lite vår på riktigt (nu är det nog bara några minus – woho!) så jag känner motivation på både hundträning och joggning igen. Härligt!

4 thoughts on “Helt underbar helg

  1. vilka fina bilder 🙂 Så härligt att du känner dig inspirerad, ni är så duktiga så jag är säker på att det kommer gå kanon i träningen 🙂

  2. Så underbart det ser ut på bilderna, och härligt att höra att Mira var så glad också! Kul att det går bra med både vittringen och fjärren, jag tror precis som du att det kommer bli skitbra när det är klart! 😀

Kommentera

