Sakta framåt för sakta framåt

Ja, det går faktiskt framåt med sakta framåt som ska bli andra delen av framåtsändande. Jag hade en dipp igår och sökte stöd hos Malin, som vanligt gav hon det 🙂 . Sting kunde inte gå sakta ute, det gick bara inte och jag slet mitt hår. Så tränade vi hårt igår och idag på kvällen innan jag provade igen och nu gick det. Det vi har att jobba på nu är att han ska gå rakt, han är högervriden – rätt rejält också 😉 . Det ska vi ta tag i till helgen. Nu är det dags för arbetsresa för mig så det blir några dagar utan träning. Men det är ju inget ovanligt för Sting nu, även om vi har ökat upp träningen lite. Den känns rolig igen 🙂 .

Vi tränade även förflyttningar på stället, rejäl träning på bakåt och han gjorde det så snyggt. I början ville han åla sig bak på rumpan men det godkände jag inte och efter några försök så gick han fint bakåt. Han vill gärna trampa mig på foten i steg åt höger men i takt med att han blir säkrare blir det finare och finare. Höger börjar se riktigt fint ut nu. Ska se till att filma det någon dag så jag kan se om det verkligen ser fint ut eller om det bara är som jag tycker ovanifrån.

2 thoughts on “Sakta framåt för sakta framåt

Kommentera

