Fjärren stå till sitt

Vi kämpar på med fjärren. Stå till sitt har varit svårt, så svårt för oss. Men tack vare lite tips från Malin, åter igen 🙂  så är det nu på rätt väg. Det är inte perfekt än, han rör lite för mycket men det är mycket bättre än förut. Så klart lyckades jag inte filma det bästa passet men håll till godo 🙂 .

https://www.youtube.com/watch?v=83Or78Vv7-s

Sting har, efter bara några gånger kommit på tjusningen med att springa framför skidorna. När vi är ute själva går det ju så klart bäst för det är ingen att kolla efter då. Igår tog vi en tur och som han sprang, helt underbart att åka med honom. Han vill ju så klart att det ska gå fortare än vad det gör då det är platt, men mina kunskaper är inte så bra när det gäller skidor så jag måste pausa då och då eftersom jag helt enkelt inte orkar hålla koncentrationen för att ta mig framåt på ett stabilt sätt…jaja, kondisen också då 😉 . Men kul, det har vi 🙂 .

Ska ut igen imorgon em är det tänkt 🙂 .

Jag har bestämt att Mira ska in till veterinären för koll nästa månad. Tycker hon kan få en koll då och då eftersom man mer och mer märker att något händer med henne. Hon är fortfarande glad och hon springer och leker med Sting då hon är extra glad. Men hon orkar inte länge och direkt hon ökar takten så börjar hon flåsa. Det låter ansträngt och rosslande och inte alls bra. Hon får inte äta sina älskade ben längre, de små inte alls och de stora har hon problem med. Hon kommer till mig för att jag ska hålla och hon verkar inte orka ”tugga igenom” huden på dem. Både Johan och jag är medvetna om att vi troligen inte får behålla henne så länge till men vi hoppas att vi i alla fall får en sommar till med henne. Johan är mer hoppfull än vad jag är ska jag väl ärligt säga, jag tycker att hon försämras för fort. Men snart kanske det stannar upp? Underbart att se är i alla fall hennes livsglädje och att hon inte alls verkar ha ont. Älskade prinsessa!

2 thoughts on “Fjärren stå till sitt

  1. Jag kan inte se filmen? Roligt att det går framåt i alla fall och att det går så bra med skidåkningen! 😀

    Finaste tant! Hoppas att hon ändå har gott om tid kvar och att hon får vara frisk och kry så länge som möjligt! ❤

Kommentera

