Hakan i backen är rolig träning :) .

Igår hade vi ett mycket roligt träningpass, jag och dogsen. Först tränade jag Sting på att byta leksak, vi har aldrig riktigt tränat det men nu tänkte jag lära honom det…vi får väl se hur länge det håller 😉 . Något Sting däremot måste lära sig är att ta i, han har jättesvårt för det så därför tog vi tag i en övning igår. Jakt efter leksak, jag hann först några gånger men sen gick jag bet. Sting dunkade rakt in i väggen men han var lika nöjd för det, för han var ju först fram till leksaken 😉 . Vi hade väldigt roligt :D. I hans pauser fick Mira leka och lilla tant är så go. Hon har verkligen blivit piggare på senare tiden, orginalfoder med högre fett och proteinhalt och ökad mängd mat tror jag har en del i detta. Däremot så har hon blivit sämre i halsen, hon hostar vid ansträngning vilket märktes igår då vi lekte. Men hon kampade ändå, hostade och kampade mer. Jättelycklig! Hela hon lös av glädje. Älskade tanta. Jobbigt är det dock, om hon inte vore så glad så skulle jag tänka mer på det i sorg dock, men nu är jag så lycklig över att hon verkar gå på lycko- och buspiller 🙂 . Oh, jag har en film då hon tittar på en ekorre i trädgården. Den måste jag göra iordning och visa här någon gång, den ger i alla fall oss en fnitterstund!

Jag gillar hakan i backen. Det har varit relativt lätt att lära in och ger både mig och Sting tydliga kriterier att följa. Jag är på 1,5 minuter nu men den roligaste träningen är ju störningsträningen och den fick vi till rejält idag, tack vare Qeso. Han snodde Stings godis! Den lilla skiten! Jag har börjat säga kommandot då han lägger huvudet och vissa gånger kommer det före och han lyder, gullungen 🙂 .

6 thoughts on “Hakan i backen är rolig träning :) .

  1. Duktiga ni är, hakan-i-backenträning är superkul! Har inte kommit så långt med daghunden men kompisens hund stör vi för fulla muggar. Man ser verkligen hur Sting koncentrerar sig på att inte reagera på pipisen efter första gången hehe

Kommentera

