I väntan på nästa tåg

Medan jag väntar på att Johan ska ringa och önska att bli hämtad vid tågstationen kan jag ju lika gärna skriva här. Jag tänker ofta att jag inte skriver så värst bra om man jämför med många av mina vänner. Jag tittar tillbaka ibland och ser jag, jag, jag och idag har vi gjort det och det och det….zzzzz.

Idag…nej jag  bara skoja 😉 .

I fjärren fick vi jättefin hjälp av Malin när det gäller träningen av sitt från stå. Det var så enkelt så det nästan var löjligt att lösa det, sätt dig på huk och ta det lite lugnt och (och detta är förvånande!) dela upp momentet! Jag ska enbart köra sitt från stå ett tag (jag kommer att varva det med andra positioner också bara så du vet Malin 😉 ) och se till så stadgan är där, inget hets och snabba rörelser. Sen så, kommer det allt lösa sig det med. Jag satte på kameran på msn, sen är det så att Malin kunde höra mig men jag inte henne. Så jag pratade och sen läste jag vad hon skrev. Det blev ganska roligt ett tag, speciellt eftersom jag till en början inte förstod att hon hörde mig haha!

Gjorde mig en kopp choklad (jag börjar bli beroende!) för hur ska jag annars hålla mig vaken?! Under tiden som mjölken värmdes i micron fick Sting träna hakan i backen. En minut 🙂 . Sen ställde jag mig bakom honom andra passet och kastade godis på honom (en hamnade på nosen 😉 ) och petade honom på rumpan. Men inte att han reste huvudet. Detta är rolig träning 🙂 . Väldigt tydligt för mig och för honom, när hakan är i backen kan han nästan inte flytta rumpan utan att resa på huvudet och då har jag också tydligare kriterier att hålla mig till. Dessutom verkar han efter denna träning började, bli lugnare i platsliggningen. Vi får väl se om det håller i sig.

Undrar om jag ska orka gå en kvällspromenad, eller städa, eller sätta mig och läsa…nej, tror inte det.

MEN!!! Jag höll ju på att glömma! Värsta grejen! På morgonpromenaden mötte vi jättemånga rådjur, jag gissar på runt åtta! Hundarna var ju lösa som vanligt och när den första skuttade över cykelvägen och vidare mot skogen så ökade Sting lite på takten och stannade sen till. Jag berömde honom och lockade lite försiktigt, han vände om och kom till mig. Vi gosade mycket då och Sting ville springa ut igen för att titta och då kom det tre till lite längre bort så jag kallade tillbaka igen och kopplade honom för säkerhets skull. Under tiden hade Mira inte sett något alls, gamtanta luktade på kissfläckar och sånt tar tid när man är gammal 😉 . Sting glömde snart bort rådjuren och luktade även han efter nya tidningsartiklar. Lite längre bort valde jag att vända för att ta samma väg tillbaka igen, då skuttade det över ännu fler. Sting satt då och bajsade, fin utsikt från toan. Sen fick han sitta och titta på rådjuren som skrittade lugnt bort längs cykelstigen medan jag plockade upp. Åh va nöjd jag var med grabben! Nu ska vi ta med jättegott godis imorgon och träna, träna, träna om vi ser dem igen. Jag gick lite tidigare än vanligt så det kan hända att vi prickar dem igen om jag går samma tid 🙂 .

6 thoughts on “I väntan på nästa tåg

  1. Kul att Malin kunde hjälpa till så bra! 😀 Duktigt gjort! Och vad kul att Sting var så duktig när rådjuren kom, det hade nog inte mina varit kan jag säga… 😛

Kommentera

