Nytt rekord!

Åkte hem tidigare (30 minuter bara) från jobbet för att få lite sol under joggingturen. Så jag bedrog mig! Innan jag hade rastat Mira och gett mig ut så var ju solen borta även om det var ljust än.

Sting var som vanligt på och idag skulle vi ta nästa rekord. I lördags joggade vi nästan 5 km och idag skulle vi slå det!

Vi joggade på och förutom i kortare perioder då jag tänkte på hur tråkigt det är att bara jogga så var det riktigt ok. Direkt jag tänkte tankarna så förde jag över dem på hur bra kondition jag skulle få, hur bra jag skulle må efteråt (efteråt 😉 ) och hur mycket bättre det skulle gå på hundlöpet. Då gick det lättare igen 🙂 . Vi var ute i 50 minuter och jag sa att jag fick sluta jogga då jag var trött, jag blev inte trött så till slut satte jag tunneln under Stigsjövägen som stopp om jag ville och sen när jag närmade mig det satte jag ett absolut stopp ungefär 200 meter därifrån. Absolut stop för att vi skulle varva ner innan vi kom hem. Joggade hela sträckan och den sträckan visade sig vara nästan sju (7!!!) km. Jag är så nöjd och stolt över mig själv så jag nästan spricker! Dessutom joggade jag hela tre backar OCH det var 11 minusgrader ute! Jag känner mig som stålkvinnan haha. Nej, nu överdrev jag och imorgon kommer jag definitivt inte känna mig som henne 😉 .

Sting tuffade på som en duracellkanin och tyckte det var kul som vanligt. Han var helt vit på bröstet och runt munnen när vi stannade för det obligatoriska goset innan vi gick hemåt.

14 thoughts on “Nytt rekord!

  1. Vad roligt att du fixade ditt gamla rekord. Fortsätt så 🙂 Önskar att jag också skulle kunna/orka jogga…men det kommer nog det med – är en dröm jag har 🙂

  2. Hej Madelen!
    Tack för tipset ang. framåtsändande. Ska absolut kolla in det.
    Var ute och åkte skidor med Blaise här om dagen och tänkte då att det vore mycket roligare att jogga om jag kunde ställa upp i någon tävling där jag fick ha med Blaise. Så läste jag ditt inlägg med länken till hundlöpet idag. Ska jag absolut anmäla mig till! Behöver ha en liten sporre för att få igång träningen och det är ju mycket roligare om jag får dela det med min fina vän 🙂
    Lycka till med fortsatt träning!

Kommentera

