Kedjning, första gången med kryp

Är det något jag har problem med så är det att göra fel, inte i vardagen men i lydnadsträningen. Allt ska klaffa men på det sättet lär man sig ju inte, våga göra fel! Utmana mig och Sting har jag också problem med, då menar jag inte hitta på saker som vi inte är redo för utan testa innan du är helt säker på att det funkar till 100%. Det är en vågskål det där.

Idag tog jag dock mod till mig! Jag kedjade ff, läggande och kryp! Första gången kryp hamnar i en kedja. Jag hade gärna valt framförgående också men eftersom det strulade lite precis innan så körde jag det för sig (vad begär ni av mig!). FF gick såååå bra, vi har verkligen hittat tillbaka till attityd och position efter att ha haft lite slött och dåliga svängar, nu ska vi ”bara” behålla det också. Läggandet var som vanligt bra (tävlingen grämer mig än, det hade kunnat bli såååå bra poäng!) men jag gick inte ut så långt för det är kallt idag med (runt tio minus, några till kanske = mildväder mot vad det var i helgen 😉 ). Så krypet på det då, han har förut rest sig upp ganska många gånger i starten men i passet vi körde innan kedjan smällde Sting till med att klara alla starter. Så även denna gång, han kröp med bröstkorgen i backen och tog steg med bakbenen precis så som jag vill ha det. Godisbelöning på det, signal på att han fick resa sig och så belöning med bus. Han var så duktig!

Sen körde jag ett pass till med starter för jag var ju inte speciellt lugn i belöningen och det kan ju göra så de höjer sig lite med magen, men det såg så fint ut så. Jättenöjd!

Sting fick en paus mitt i passet ungefär för att lämna plats åt prinsessan Mira. Hon fick köra lite ff, slalom och bara få lite godis <3. Tyvärr har hon börjat hosta lite ibland om hon är upphetsad eller då hon ligger i bian, jag tolkar ju in allt som halsen och det är jag medveten om. Skallet har också ändrats till att ha blivit hesare och ”raspigare”. Men hon verkar fortsatt må bra i alla fall och det är skönt! Det är bara att se på bilder på henne från våra turer om man skulle tveka 🙂 .

Nu ska här lagas middag, snabb spaghetti och köttfärssås får det bli. Sen ska jag ner i källaren och kvistlacka lite 🙂 .

2 thoughts on “Kedjning, första gången med kryp

Kommentera

