Ett riktigt pass

Det tog sin lilla tid, men idag har jag och Sting tränat ett ”riktigt” träningspass med Kristina som har två tervar. Hon hade bara med sig den ena idag, en söt höglöpande tik vid namn Trixa. Sting sniffade in henne direkt, oooh så vacker! Men han är en arbetshund först och en trånande hane i andra hand 😉 . Förutom Trixa, som i sig var en bra störning så uppehöll vi oss på en parkering där bilar och folk då och då passerade. Det brydde han sig inte ett dugg om. Vi körde linförighet först för att se var jag hade honom, tog sen av kopplet och körde ff med svängar och sidoförflyttningar. Så fint han gick!!! Han hade täta heltom, det har han inte haft en period men det såg snyggt ut idag. Sidoförflyttningar åt höger ser också snyggt ut, från mitt håll i alla fall, måste filma det vid tillfälle. Vi tränade även lite framförgående och även om sträckan var kort idag eftersom vi inte har tränat det på ett tag så såg det bra ut, lite snett men det är ju bara i en klass till som det finns med 😉 . La sen lite plats men det var svårt för honom, Trixa var så go! Men vi fick till några lugna minuter och då var jag nöjd med det.

Kristina fick låna Sting lite och gick en liten promenad, kanske 15-20 meter från mig och gjorde en liten undersökning av honom. Inga problem, visst hon fick locka honom någon gång då hon gick iväg men han kollade bara efter mig, drog inte tillbaka. Undersökningen gick bra även om han gärna visar att han är snäll och gör inviter till gos. Men det är sån han är, med mig och Johan med. Hon lekte också med henne och till en början ville han inte ha hennes leksak men min gick bra. Sen tog jag Kristinas leksak och då var den rolig. Morr och kamp, han hade skitkul 🙂 .

Imorgon är det helg igen, idag var min första arbetsdag efter julen men jag gick hem efter lunch efter att jag hade fått undan lite småkrafs. Så slipper jag det på måndag 🙂 .

2 thoughts on “Ett riktigt pass

Kommentera

