Mål 2013

Jag har ju självklart redan markerat ut några tävlingar för nästa år. Borde egentligen inte då jag inte tränar ett dugg (mot vad jag brukar 😉 ) men planera är kul!

Jag hoppas att Sting och jag ska bli uppflyttade till elitklass spår nästa år. Det är i alla fall mitt mål, men det är så få tävlingar i bruks näst år så jag kanske får ”nöja mig” med uppflyttade till hkl. Jag hoppas också att vi ska starta lkl III och få förstapris men detta är ett mer flytande mål, det beror på hur jag kommer med på brukstävlingar och om jag får till lydnadsmomenten vi saknar. Jag kommer inte att göra om samma misstag som med tvåan, att inte vara helt redo.

Förhoppningarna är att få till bättre tävlingsträningar nästa år, få till en bra variation i kedjeträningen för att få till en bra uthållighet. Jag hoppas också att vi ska komma med på en bra tävlingskurs, gärna Maria Brandel men tipsa mig gärna om bra instruktörer med min filosofi (belöningsbaserad träning/klickerträning) som ni tycker är bra för jag har ingen koll på vilka som är bra förutom Maria Brandel och så Siv Svendsen som jag gick för förra sommaren.

Jag och Sting ska också starta i Hundlöpet. Jag fick en anmälan av Tina i julklapp. Här behöver ni kanske inte veta men ni får reda på det i alla fall, att jag anmälde mig själv dagen före julafton trots att jag önskat mig en startavgift i julklapp. Detta minnet är bra men kort 😉 .

I och med att vi blir uppfyttade till hkl spår (och elit 😉 ) så ska vi ju även bli SEUCH nästa år. Mål är ju mål, inte något man måste hålla, men detta ska bli spännande och se om vi lyckas med 🙂 .

Så, detta gick ju fort 😀 .

Miras mål är att gå upp ett kilo i muskler. Hon väger ett kilo mindre än Sting nu och det är inte ok damen – hör du det! Sting väger dryga 16 och Mira 15,5. Sen ska hon fortsatt må bra!

4 thoughts on “Mål 2013

  1. eva bodfälts kurser är bra. hon har lite annorlunda träningsmetoder men såklart råbra! hon kommer alltid på lösningar på olika moment osv osv 😀 nu finns hon ju i sthlm men träninslokalen hon är i är skitstor så kanske värt att åka en bit 🙂 även på clinics.

Kommentera

