Året som gått

Snart är 2012 till ända. Vilket år det har varit sen, jätteroligt ur många perspektiv!

I februari röntgades sting och patella undersöktes. Fri rakt igenom vilket var skönt. Han ställdes även ut med HP och CK och andra bästa hane som resultat.

I mars kom Emma med Udda på besök och tillsammans med Maria och Akka hade vi en jättetrevlig helg men en massa träning, snack och godisätande. Emma var här gravid och fick lite senare en liten, söt Agnes 🙂 .

I april gjorde vi MH, det var så kul!

Han skötte sig så fint och gjorde ett riktigt bra MH tycker jag. Jag hade inte räknat med att han skulle springa fram på avståndsleken men det gjorde han ju 🙂 . Han var heller inte rädd för skramlet och spökena skrattade han rakt i ansiktet 😉 .  Skottfast 🙂 . Nu ser vi fram emot korningen!

Första tävlingen närmade sig i maj, men så fick Sting fotsvamp och så var det upp som en sol och ner som en pannkaka. Men vi tränade på och hade så kul hela tiden! Platsliggningen var inte så kul nu när jag tänker efter, han började ju här helt plötsligt att resa sig. Men det jobbade vi med och jobbar fortfarande vidare. Nu reser han sig dock i princip aldrig. I maj hade vi även bott ett halvår i huset. Känns fortfarande lite smått coolt att bo i hus 😉 .

I juli gick jag kurs för Siv Svendsen – http://www.amokk.no. En sån kurs! Tänk att jag på grund av kristallsjukan nästan missade denna! Sådan glädje och engagemang! Vi hade så kul, Sting och jag och vi fick så många bra tips. Nu var vi laddade för första lydnadstävlingen och i augusti small det till. Förstapris i lkl I med hela 195 poäng. Jag var så glad, jag sken som en sol och extra roligt var det att domaren var så imponerad. Skitkul!

Det var också i augusti som Mira fick sin knöl i halsen 😦 . En knöl som troligen är godartad men som också lika troligt kommer att ta livet av henne om den växer fort. Tack och lov mår hon bra, hon är som vanligt förutom att hon snarkar som en dåre!

I augusti blev vi även uppflyttade till lkl spår. Detta var en helt ny tävlingsform för mig och jag är fast! Så kul det var att tävla bruks! 293,75. Sting ställdes även ut igen, även denna gång med HP och CK. Domaren sa bland annat ”för perfektion”, han skulle ha någon cm mer på benen. Men för perfektion, ja bara det är ju kul att höra 🙂 .

I oktober provade vi så på lkl II och det sket sig 😉 . Han satt jättefint på platsen, matte hade tränat mycket fjärr 😉 . Han verkade vara mitt i någon period också för så beklämd av omgivningen har han aldrig varit. Han tyckte att marken var äcklig, dessutom var den jätteblöt! Fast vätan har aldrig betytt något förut. Provade igen i november och då gick det vägen. Det som grämer mig är att han reste sig på läggande under gång. Något han aldrig har gjort innan och inte heller efter, inte ens i väta. Utan den nollan hade vi haft riktigt bra poäng.

Nu börjar en viloperiod för Sting och den är inte slut än. Vi har avslutat året med en hel del uppletande och inomhusträning men ingen ”storträning” på klubben.

Nu tar vi nya tag inför våren, mer om det i ett annat inlägg 🙂 .

2 thoughts on “Året som gått

  1. Ja, vilket år ni har haft! Ni har ju hunnit med massor och presterat massor också! 🙂 Bra jobbat! Och vi får hoppas att Miras knöl är en sån där som växer saaaaaaaaaaakta!!

Kommentera

