Film på starten på metallapportering

Jag fick frågan på Facebook om jag inte kunde filma min träning med metallapporteringen. Så klart 🙂 .

Omvänt lockande har hjälpt mig i detta moment (också). Han ville och vill fortfarande inte gärna ta den och eftersom jag inte är den typen som använder mig av tvångsapportering så var jag tvungen att tänka till. Lek fick honom att vilja ta den någon gång men jag fick inget flyt.

Så kom jag att tänka på omvänt lockande som jag ser många användningsområden för. Jag visade Sting en godis och frågade om han inte ville ha den, jo det ville han ju. Så tog jag fram apporten och stängde handen. Tog inte många sekunder innan han testade att ta den i munnen och då öppnades handen 🙂 . Han vet ju vad omvänt lockande är så när den öppnades blev han helt stilla så jag kunde på samma gång träna att hålla längre, det är inga problem. Dock väger den över ibland, vilket kan ses på filmen. Han tar den men för löst så den åker över till ena sidan och hela huvudet följer efter 😀 .

Andra övningen som jag filmade lite av var ”konsten att välja rätt och behålla den”. Sting älskar att byta leksak, han kan bara inte välja har han sagt. Jag tyckte annorlunda 😉 . När han har plockat fel har jag förut sagt ”ojoj, nu blev det fel” eller liknande och sen har han fått göra om. Men det gick inte alls, som det har visat sig förut. Kan han inte momentet så kan jag inte fela så, självklart men jag glömmer ändå. Så, nu låter jag honom till och med undersöka om han vill, jag räknar med att det kommer att minska och försvinna helt då vi kör uppletande igen. Byter han så tar jag emot men lägger bara ut igen och han får hämta igen. Jag har dock inte behövt göra det än för när jag slutade med mitt felande så har han lyckats varje gång. Jag la dem till och med i en hög idag, som ni kan se på filmen. Men han valde en och tog bara en. Nåja, första gången fick han med sig två, men det lät jag gå igenom. Inte lätt ju 🙂 .

Nu får ni se och höra mitt gosande och belönande av Sting. Pratar bäbisspråk 😉 . Jag kan inte kampa i det rummet, alldeles för halkigt vilket ni ser på hans sittstil 😉 .

6 thoughts on “Film på starten på metallapportering

  1. Han är ju tokduktig ju! Ni är ju helt klart på rätt spår! Så himla söt när apporten bli för tung åt ena sidan så hela huvudet följer med, haha! 😀

  2. Tja du pinnar… så långt har jag inte tänkt haha. kommer max starta i klass 2 med honom. vill inte utsätta honom för för höga hinder. kul med metallen! skräckmoment för mig. Theo skulle nog aldrig ens gripa metallen, fy vad äckligt! 😀

Kommentera

