Matematiken stämmer inte

https://lh4.googleusercontent.com/-gVmRVFkbNG8/ULuL9py6weI/AAAAAAAAIV4/foA9NP4cCxg/s800/DSC_0086.JPG

Alla goda ting är tre – bah!

Två goda ting blev det. Psykologen – tack för alla fina kommentarer här och i mailen om det, och Mira.

Veterinären konstaterade att Mira troligen inte har en elakartad tumör, då skulle hon redan ha varit dålig med tanke på storleken på den. Det var oerhört skönt att höra! Vi tar inga prover på den då den inte är opererbar ändå, ingen vits att veta helt säkert. Det ändrar inget. Någon gång måste vi kanske ta beslutet att ta bort henne på grund av tumören, men det kommer alltså troligen inte att ske i panik med en hund som är sjuk i cancer, ytterligare en sak som känns väldigt skönt! Jag har tagit bort en hund i panik, min älskade lilla Nikita och det vill jag inte vara med om igen! Jag inser att jag kommer att vara med om det med tanke på att jag väljer att leva mitt liv med hund men jag kommer att göra det bästa jag kan för att det inte kommer att ske igen.
https://lh6.googleusercontent.com/-fBLrmMUbBUk/ULuMBBA02pI/AAAAAAAAIWc/VZFJO2n2CzE/s505/DSC_0108.JPG

När jag ändå var hos veterinären passade jag på att fråga om Sting. Han har börjat hosta igen. Igen säger jag för han har ju haft problem med tonsillerna och hostat på grund av det, men man vet ju inte helt säkert om det är halsen eller om det är kennelhosta. Jag tror att det är halsen igen då alla tecken tyder på det (även om jag var tveksam till en början) och veterinären tyckte att jag skulle komma in om det inte gav med sig om en vecka eller två och antydde väl också att det troligen var halsen efter min beskrivning. Så är det dags att bränna igen. Tre goda ting – bah! Tur han är helt normal annars…
https://lh4.googleusercontent.com/-ozbhhRCAzK4/ULuL34GtcDI/AAAAAAAAIU8/A4R6Qskz34M/s800/DSC_0055.JPG

Trots att han egentligen inte ska, OM det nu är kennelhosta så tog vi ändå en promenad längs Södra Sundet i Härnösand idag. Underbar förmiddag! Jag var i stort behov av ljuset så jag kunde helt enkelt inte vara hemma pga en eventuell hosta, inte idag – första ljuset på väldigt många dagar!
https://lh3.googleusercontent.com/-YtHM5NUKGbA/ULuL6X9dnoI/AAAAAAAAIVU/rNUdveKyEdo/s759/DSC_0067.JPG

Här är klockan runt 11.

Det var kallt, bara 10 minus men vi är inte riktigt vana än så det kändes kallare. Hundarna njöt av fulla drag och jag tror inte att Sting gick ett steg…han sprang konstant (och hostade inte en enda gång – inget halsband).
https://lh5.googleusercontent.com/-E5oufjWeuow/ULuMB_TUGhI/AAAAAAAAIWg/5TpB-eWHeYk/s505/DSC_0112.JPG

Medan Mira tog det mer coolt.

https://lh5.googleusercontent.com/-yJxQWnWFKD8/ULuL_nR6H9I/AAAAAAAAIWI/-_ghlZVUsi0/s759/DSC_0092.JPG

Nu har jag nya krafter! Nästa vecka är det utbildning i Stockholm så Johan får ta dogsen under några dagar. Sen är det helg igen 😉 .

Hoppas ni har haft en bra första advent, det har jag 🙂 .

10 thoughts on “Matematiken stämmer inte

  1. Skönt med ett sådant positivt besked ändå gällande Miras knöl och hoppas Stings hosta går över av sig självt så ni slipper till veterinären med honom! Jättefina bilder! 🙂

  2. Nu har jag läst i kapp lite sen datorhaveriet. Först måste jag säga att bilderna är jättefina! Fast det ser jäkligt kallt ut 😉

    Jag har också lite issues men jag är inte lika modig som du och berättar om dem 😉 Jag är också i kbt-svängen och det jag kan säga är bara att om inte kbt:n hjälper så byt till en annan. Det finns många dåliga och en hel del bra också, men nöj dig inte med den du har om du inte märker förbättringar. Hoppas att du lyckas bota dina ätstörningar, förstår hur jobbigt det är och det där verkade inget kul alls! 😦

    Hoppas Sting kryar på sig och att Mira får leva länge till!

Kommentera

