Tiden, vart tar du vägen?

Det går för fort, jag hinner inte med. De senaste två veckorna har gått så fort så jag kommer knappt ihåg vad jag har gjort! Jag har inte tränat hund som jag vill i alla fall vilket märks på Sting.

Jag har jobbat på dagarna och grejat med brukshundklubbens hemsida på kvällarna. Sovit max 7,5 timmar per natt och det kanske låter ok men för mig är det inte ok, jag måste ha mer! Varje kväll tänker jag att nu ska jag lägga mig i tid men icke då.

Vi har tränat lite (LITE) fjärr och kryp. Nu börjar Sting få in hur han ska krypa, vilket har lett till att han ökat farten till alldeles för fort och börjat krypa snett. Planen för kvällens träning är att gå tillbaka och få honom att förstå att det inte är fart jag är ute efter. I fjärren har han börjat försöka tjuva, måste hålla hårt på kriterierna och inte släppa igenom tassförflyttningar med framtassarna.

Körde ett jättefint uppletande i söndags. Gjorde en stor ruta, nästan tävlingsmässig och la en sak i varje hörn. Skickade Sting och han letade och lämnade den första fint. Den andra plockade han men kom sen på att han måste springa lite först 😉 . Jag kallade in och han kom direkt. Skickade ut en gång till och då plockade han direkt. Jag vet inte vad som är bäst, att få skickas igen eller om jag bara ska gå därifrån. Jag kan tänka mig att med en mer erfaren hund gå ifrån och inte låta den leta mer, men med Sting är jag osäker. Vi får se hur det utvecklas.

Något vi däremot har gjort två dagar i veckan i två veckor nu är att jogga. Vi tar en tur runt kvarteret som jag håller på att utöka, uppe i tre km nu. Elljusspåret funkar ju att springa på men det flyter på så mycket lättare längs vägarna. Jag tror inte att Stings eller mina leder tar skada av max fem km joggingtur två gånger i veckan på asfalt och gräs (där det finns gräskanter joggar vi där) eller?

Imorgon kommer mamma  och ena systern upp för besök. Spontanbesök kan man nog kalla det då det planerades in för bara några veckor sedan. Det ska bli väldigt roligt, men precis som förra gången mamma kom hit så ska det blir regn 😉 .

One thought on “Tiden, vart tar du vägen?

Kommentera

