Det här med att döpa inlägg

Ibland är det svårt att komma på vad inlägg ska heta, idag är det en sådan dag. Jag kan kalla det för fjärr, men åh så tråkigt och åh så många gånger jag har kallat inlägg något med fjärr i.

Jag såg på ”så mycket bättre” igår. Det var Miss Lis dag. Bland annat så sjöng någon av deltagarna den här låten, jag tyckte den var så bra! Kommer ihåg att jag har gillat en annan av Lars Winnerbäcks låtar, en som han sjunger tillsammans med Melissa Horn. Underbar! Måste lyssna på fler av Miss Lis låtar och inte glömma de andra två heller.

Idag gick hela familjen på en långpromenad i skogen. Jag körde lite uppletande, det märks att Sting är fast i vad jag gömmer. Idag tog jag med en plånbok, en liten träbit och en liten gummigroda. Han hittade grodan men inte de andra två, han hade näsan på hela tiden men de letade leksaker, inte trä- och läderbitar. Mira hittade dem dock, tanta <3. Sen tappade jag dem på stigen och då hade han på näsan och hittade båda jättebra, tvärnit då han sprang förbi och fick dem i näsan 🙂 .

Väl hemma satte jag och Johan upp vinterbelysningen på balkongen. Kanske skulle vi ha väntat till första december men det är så mörkt och grått och det lyser upp så fint så jag ångrar det inte.

Jag tränade lite fjärr med Sting idag, förutom lite backa upp för trappa och slalom. Han är verkligen lugn och koncentrerad i ligg-stå nu, inget hets och heller ingen framtass som åker i vädret som det var förut. Jag har haft en paus med detta moment och då har det fått mogna i hans lilla hormonhjärna. Nu har jag kunnat ställa mig upp och har tagit bort hjälpen i stå, men den är kvar än i ner.

Jag är jättenöjd!

Mira har varit så pigg och med den senaste tiden. Hon är verkligen upp och ner. Det är så kul när även gamlingen tigger träning, vill vara där vi andra är och inte bara ligger och sover bort tiden inomhus. Hon kommer och pockar på uppmärksamhet hon med <3.

4 thoughts on “Det här med att döpa inlägg

Kommentera

