Lkl II igen

Idag var det dags för den andra försöket i lkl II. Jag kände mig peppad, alla moment hade gått så bra – till och med fjärren! Jag hade en ny plan, Sting skulle få vara med hela tiden idag. Måste testa lite olika saker när vi inte är så erfarna, han och jag 🙂 .

Platsliggningen låg han på denna gång, dock reste han sig på armbågarna en gång men domaren såg (?) det inte så 9,5 poäng med avdrag för lite nosande.

FF kändes uruselt. Jag hade redan släppt förstapriset då det var avklarat. Nog för att det var bättre än i Kramfors men vi måste reda upp detta nu. När jag tittade på filmen kändes det mycket bättre, det ser inte bra ut men det är bara bitvis och inte rakt igenom. 8 p

Läggande under gång, det här momentet är vårt paradmoment! Han lägger sig segare än segt (mot hur han brukar) och reser sig sen upp. Tack för den Sting! 0 p.

Inkallning – bra. 10 p

Rutan – lite nosande. 9,5 p

Apport – helt ok, men segt sättande. 9,0 p

Hopp – stannar innan hindret så jag får dk. 8 p

Fjärren – här gjorde han bara ett läggande och satte sig upp då jag lämnade honom. Trots detta – 6,5 p.

Jag trodde att vi fick nolla även på fjärren och såg framför mig liknande poäng som sist. Blev alltså ganska förvånad över vår tredjeplcering med 166,5 poäng. Men oj så glad 🙂 . Jag vet att Sting kan alla momenten (förutom fjärren, den är han inte helt 100 på än) men det är något med honom just nu, han har väl någon ålder. Så nu känns det jätteskönt att få ta nya tag med nya klasser till våren. Lkl III och Lägre står på tapeten och det ska bli så kul att träna in nya saker 🙂 .

11 thoughts on “Lkl II igen

  1. Härligt att första priset kom den här ggn. 🙂 Grattis!
    Blir så tävlingssugen men jag måste nog bli träningssugen först innan vi kommer ut. 🙂
    Blir nog ingen start för oss i år.

  2. Grattis! Känner igen det där med att vara frånvarande, Sarek hade en sån period i våras. Nu har han vänt till att vara javisst-matte-jag-gör-vad-du-vill-men-kolla-brudarna-och-där-är-en-rival-som-jag-måste-hålla-koll-på-javisst-matte-jag-gör-vad-du-vill och allt detta sker inom ett par sekunder… Men SEN ska han bli så duktig och koncentrerad som brorsan brukar vara hälsar matte 😉

  3. Fint! Stort grattis!
    (sen ser jag ju också att det inte är riktigt samme Stingen 😉 Bra grunder gör att ni tar er igenom det trots att fokus brister. Riktigt jäkla bra jobbat)

Kommentera

