Attityd, löptikar och position

Igår var det dags för träning på klubben. Marias Akka löper, höglöper dessutom troligen till helgen så hon börjar verkligen att lukta gott. Vi gick först en promenad, han pep lite och var lite extra i gasen och en gång fick jag stanna och säga till honom att ta det lite lugnt . Jo, tjena 😉 . Jag planerade där och då om min träning, strök platsliggningen pga piprisken och starten av träningen som egentligen skulle vara en kedja. Här skulle jag behålla honom hos mig. Pjutt, inte hade jag behövt oroa mig (jo, platsen håller jag kvar vid – piphund!)! Direkt jag gick iväg för att ställa upp, busade lite och kopplade loss och vips så var Akka glömd – vi skulle ju träna! Han var taggad till tusan och jag fick ett underbart fritt följ. Visserligen med lite slarv, men en sån attityd! Ögonen för mig hela tiden och de andra hundarna fanns inte! I stället för att kedja och köra långa sträckor körde jag korta sträckor, med svängar fast nära andra hundar (inklusive Akka). Gick så bra!

Jag körde ändock lätta saker, just för att störningen var så stor. Läggande under bl marsch, men shit vilka lägganden! De har nog aldrig varit så bra, jag var helt lyrisk!

Idag var jag ute här i området, jag skulle egentligen till Timrå men eftersom det började snöa och snabbt blev lite halkigt valde jag att träna hemma istället. Det är ju onödigt att åka ut om man inte behöver menar jag. Idag var han lite lugnare, men det var jag med så det är förståeligt. Han ligger lite för långt fram så vi körde många sträckor ff med fokus på position och det såg riktigt bra ut till slut. Vi körde ett långt ff i slutet och han höll ihop. Jättenöjd! Avslutade träningen med en platsliggning…han låg 😉 .

Imorgon ska jag gå en långtur, rakt ut i skogen. Ska sluta tidigare så jag får ljuset. Det börjar bli mörkt nu!

One thought on “Attityd, löptikar och position

Kommentera

