Hoppelihopp och ugglefasoner

Rutan, ff, fjärr och läggande under gång stod på schemat på träningen igår kväll. Rutan gick riktigt bra, han hade nog bäst fart någonsin och var taggad på bollen som jag kastade. Dock fick jag lite skutt i slutet, tecken på att bollen alltid kommer på samma ställe…jag behöver en bollkastare för jag kan inte kasta längre haha! Ändå joggar jag lite efter för att kunna belöna framför och inte vid sidan eller bakom som det blir ibland ändå. Men, nöjd!

ff gick åh så bra. Han var lite (med betoning på lite) för långt fram ibland men det minskar stadigt och jag behöver bara göra en liten förändring i hur jag går så saknar han in. Jag har valt att inte fela eftersom det är så lite och det minskar i frekvens, vi får se om det funkar eller inte. Svängarna ser bra ut och helt om ser ok ut, vill ha dem lite tätare men det kommer.

Läggande under gång gick också jättebra, smack i backen. Jag varierade mellan fotposition och baklänges marsch – jag log hela tiden 😀 .

Glömde ju, vi körde lite apport och fick tillbaka det igen. Han är dock väldigt lättstörd i detta moment så det får vi träna på.

Det moment vi har problem med just nu är fjärr, han är så gasad så han nästan flyger. Men nu har Malin hjälpt mig med lite tips så nu tror jag att vi snart hamnar på rätt köl igen. Hoppas det. Jag ska koncentrera mig på stadgan nu när han är rätt så duktig på att göra sitt och ligg. Vi får se, jag ska filma nästa vecka.

Nu ska dogsen ut och imorgon åker jag och Mira till Bengtsfors.

One thought on “Hoppelihopp och ugglefasoner

Kommentera

