Jobb, understimulans, diarre, mord och regn

Det har varit en händelserik vecka och ändå inte. Jag har inte tränat ett pass med Sting förutom ett halvhjärtat försök med metallapporten. Nästa vecka ska jag vara klar med ett arbete på jobbet och det tar tid och det är mycket, vilket innebär att jag har jobbat över på kvällarna för att hinna. Men mysbyxor, varm choklad eller godis till jobbet hemma i vardagsrummet har gjort att det varit rätt mysigt. Sting har inte riktigt hållt med och igår sa till och med Johan, träna något med honom så han slutar springa omkring haha! I onsdags fick dessutom Sting sprutdiarre av någon anledning (jag misstänker tjurpenisen de fick två dagar innan, de är inte vana med sånt) så träningen på Timrå Brukshundklubb fick jag ju skippa. Blev lite mer jobb i stället. Sting påverkades dock inte något av det och kunde hålla tätt då han var ensam, men han funderade nog lite vad som hände då det lät så från rumpan då han bajsade haha!

Qeso fick sig en överraskning igår också, en talgoxe på altanen. Jag släppte ut honom utan en tanke på att en fågel kanske tagit sig in men inte hittat ut än (det kan de) och vips så hade det skett ett mord. Jag skrek på Qeso direkt jag såg fågeln, kanske kunde jag få honom att vända in igen men han bara svarade ”skulle inte tro det” på det och snappade den fort. Jag skrek ännu mer då för att han skulle släppa igen, men han bara svarade ”skulle inte tro det” och sprang in med den fortfarande levande fågeln. Jag tänkte att han måste jagas, då släpper han den inte i huset. Försöker få hundarna att göra det åt mig men Sting fattade inte vad jag yrade om och Mira hävdade bestämt att hon inte får jaga katter (tack så jävla mycket Mira!). Det blev jag som sprang efter katten medan hundarna tittade på och Qeso gjorde i alla fall vad jag tänkt mig, höll kvar fågeln. Han stannade sen mitt i hallen och jag kunde nypa i nackskinnet för att hålla kvar honom. Han var helt stel i kroppen och troligen enormt upphetsad över det roliga som skedde 😉 . Knak tre gånger, fågeln pep de två första gångerna och sen var den död…då släppte Qeso. In i badrummet med honom och ut med fågeln, Sting tyckte det hela var väldigt underhållande och Mira tyckte att jag var knäppare än vanligt 😉 . Sen fick jag torka bloddroppar efter jakten.

Sen till på köpet så har det regnat, ösregnat…vräkt ner hela veckan nästan…känns det som.

Men nu så, är det fredag. Jag ska träna Sting ikväll för magen är bra igen (han ska få kokt kyckling) och imorgon kommer Akka på besök och sen kommer även matte och då ska vi träna lite mer. Trädgården ska få sig en omgång också men först, ikväll ska jag avnuta räkor och vin! Det är jag värd tycker jag 😉 .

2 thoughts on “Jobb, understimulans, diarre, mord och regn

Kommentera

