Träningshelg

AnnaKarin, Maria och jag har tränat hund hela helgen. Det har varit så kul! En liten kurs bara sådär fick jag och Maria och det var nyttigt 🙂 . Sting och jag tränade på ingångar, jag ska sluta peta på honom. Han ska lära sig att det är han som ansvarar för att vi ska träna – pet på mig för det! Vi har tränat rutan också, avståndet börjar bli rätt bra men jag saknar lite fart. Mattan ska jag bli duktigare på att ta bort nu. Hade ett riktigt bra pass linförighet då både Maria och AK rörde sig runt om mig och det låg dessutom en massa roliga saker på plan där vi gick. Det svåraste för Sting var då AK började svänga lite med en leksak – ooooooh den vill jag ju ha, tänkte Sting!

Söndagens pass kunde vi filma för då regnade det inte och det ni kommer få se är ingång på plan, linförighet, rutan och att hitta placeringen långt bak i rutan (det är gott att vara där). Vi kedjade även linförighet, apport och läggande under gång. Jag valde att göra om apporten trots att det var en kedja, tror det var bra eftersom han tjuvade på kommandot. Träning på det 😉 . Hopp tränade vi också, jag fick ju dk på appellen och det var likadant nu, han sätter sig inte. Vidare träning på det också. Vi fortsatte också på att springa runt en sak, Sting fattar fort och det ska bli så kul att få ordentlig fart i detta och ta in det i momentträningen (ingång med fart, inkallning med ställande/läggande).

Men film på det första alltså:

Vi shejpade lite inomhus också, lite kryp, fjärr (sitt/ligg och ligg/stå). Mycket nyttigt att shejpa med galen kelpie 😉 . Fick dessutom boken Shaping av Maria – glad som ett barn på julafton för det!

Helgen tog slut alldeles för fort (vinet med 😉 ) men åh så kul det var!

2 thoughts on “Träningshelg

  1. Kul med film, hade jag helt missat! Vi hörs av för sällan! 😉 Duktiga ni är! Rutan kommer nog ta sig snart, ser fint ut! Du kan ju springa in och belöna han i rutan, blir han nog mer WIHOO och farten ökar nog till rutan då också. 😀

Kommentera

