Slut på ännu en vecka

Så var andra veckan efter semester slut, nu glömmer vi semestern och ser fram emot hösten, för den är inte så dum den heller 🙂 . Om två veckor till exempel kommer AnnaKarin på besök. Jag längtar så otroligt efter det! En riktig hundhelg! Sen kommer de kyliga mornarna åter och jag gillar dem, färgen på träden förändras och det blir massor av svamp i skogen. Hösten är fin 🙂 . I oktober ska Sting vara startklar för lkl II, bara det säger att hösten är trevlig för det är så kul att tävla 🙂 .

Apropå tävling. Sting syster Stila, en underbart söt svart liten tjej har varit ute med matte och tävlat lkl I. Sting hade fina poäng men Stila – hon vann med hela 198 poäng. S-kullen är ena fina hundar 🙂 . Jättestort grattis!

Jag har börjat träna fjärr och rutan mer på allvar nu, med start idag. Har inhandlat en billig dörrmatta för fjärrträning inomhus (vi har inga mattor eftersom vi har en katt som spyr ner allt 😉 ) och ute i gräset jojar vi avståndet för att få till snygga uppsitt. Det går riktigt bra på den fronten. Även rutan går bra, jag vill ha lite mer fart men jag tror den kommer. Jag använder mig faktiskt av target (kors!) här och idag kom vi ut ungefär tre meter från rutan riktigt fort så det är jag jättenöjd med. Fortsättning följer på det. Efter att jag plockat ihop rutan (medan sting låg vid ryggsäcken och tog igen sig) så fick han träna lite platsliggning. Första gången la jag om för han vände rumpan rejält efter fem minuter. Men sen så, låg han fint och ta i trä så var det inga tendenser till att resa sig. Han låg till och med lugnt och jag kunde riktigt se hur han kisade med ögonen vilket är ett tecken på att han har det ganska bra.

Må gott!

4 thoughts on “Slut på ännu en vecka

  1. Ja, S-kullen blir riktigt farliga att tas med. 🙂
    Hoppas du och AK får det riktigt riktigt härligt och att jag kan få till det i år med en resa. 🙂
    Ska ju flytta upp en dotter till Umeå i okt med. 🙂

Kommentera

