Lydnadsprovsdiplom?

Tack för alla gratulationer, både här och på Facebook. Jag är rätt stolt även om det är de första klasserna i grenarna så har vi startat på bästa sätt 🙂 .

Efter vårt förstapris i lydnad och att jag siktar på lkl II direkt var det flera som kommenterade på det och undrade om jag inte skulle ta LP, det var ju bara att köra på när jag hade så bra poäng. Jag gjorde det med Nikita, då var det LP jag var ute efter och LP i ettan och tvåan fick vi ju också. Trean startade vi aldrig i. Vi fastnade i klasserna och kom inte framåt. Det har ju givetvis stort samband med mina kunskaper då och nu men känslan är densamma. Jag vill inte fastna i klasserna och jag vill bort från ettans platsliggning. Dessutom är jag inte ute efter LP med Sting, vi ska ha championatet, både i lydnad och bruks (det ena utesluter inte det andra, men LP är inte det jag siktar på så inget ont om LP 🙂 ). Jag skäms inte för att säga att vi siktar på SM i bruks. Jantelagen kanske skulle tycka annorlunda men jag tror att vi kan komma dit och jag ska göra allt jag kan för att vi ska lyckas också. Sting har ju generna i alla fall, en mamma som ska tävla i år för första gången och en mormor som vunnit bruksSM. Så då är det bara jag som ska klara träna honom 😉 .

Tävlingsvanan som många tränar på i de låga klasserna tänker jag träna på vägen till elit 😉 .

11 thoughts on “Lydnadsprovsdiplom?

  1. Stort grattis till appellen! Visste vi väl 😉
    Jag körde LP1 med Rebell men sen tyckte jag det var onödigt så skippade de i resterande klass, med Sinus körde jag bara vidare samma med Unik MEN med Scream ska jag ta LP i varje klass 🙂

  2. Jag gillar din självkänsla!! Du är skitduktig på det här och du vet det! Du har all anledning att sträcka på dig. Du och Sting kommer gå långt! 🙂
    Kram

  3. Kör på som du gör ; ) …. försent insåg jag också att man fastnar i klasserna och tråkar ut både hund och sig själv.
    Ser framemot att se er på SM : o ))

Kommentera

