Semestern är slut

Det märks redan. Jag kan inte säga att jag är helt inne i jobbet igen, det går väldigt segt. Tidigt måste man gå upp också 😉 . Sting och Mira trodde inte det var sant i måndags, kvart över fem är ni galna 😀 . Nu står klockan på halv sex och Sting har anpassat sig 😉 .

Platsliggningsträningen går framåt igen, vi har haft en dipp och även om jag inte känner mig helt lugn inför tävlingen så kommer jag i alla fall genomföra tävlingen i sin helhet. Här om dagen funderade jag allvarligt på att inte tävla. Men nu börjar han fatta att jag verkligen menar allvar med att han ska ligga, får hoppas att det fortsätter så. Undrar varför han helt plötsligt gör så, skithunden 😉 . Jag pratade lite med fia (oooh som för övrigt ska tävla SM med Orka, Stings mamma snart) och jag ska börja lägga Sting längre stunder, nu är vi uppe i sju minuter (innan jag dör av tristess 😉 ). Jag tycker mig märka en skillnad även om han lägger sig på sidan. Han ligger i alla fall och det är det jag har prio på just nu. I bruks är det dessutom inte lika hårt med att de ska ligga perfekt och det är ju tur för mig 😉 .

Imorgon är det fredag och första arbetsveckan är slut. Jag ska ta bilen till jobbet imorgon och åka och lägga ett skogsspår efter jobbet. Sista spåret innan tävlingen, sista åkerspåret gick ju bra och bara jag orkar hålla ner tempot så går ju spåren bra 🙂 .

Go helg!

3 thoughts on “Semestern är slut

  1. Ja, det är väl det tråkiga med semestrar… att de tar slut… men å andra sidan skulle man ju inte uppskatta det lika mycket heller om man bara hade semester!
    Skönt att platsen går bättre igen, det kommer säkert gå jättebra på söndag! 🙂

Kommentera

