Appellen nästa

Tack för alla gratulationer, vi lever fortfarande lite på fredagen den tredje augusti 😉 . Men, på söndag är det dags för appellen så nu har vi bara några dagar på oss för att fixa allt. Största sakerna i lydnaden är platsliggning på 30 meter, framförgående och budföring. Det vi inte får nolla är platsliggningen! Budföringen tror jag inte att vi nollar och förhoppningsvis inte framförgåendet. Men de sitter inte 100 så det kan gå hur som 😉 . Jag ska träna just de här delarna i eftermiddag, plus lite apport.
Det ska bli väldigt spännande att äntligen, efter att ha tränat hund för tävling sen jag var 15 få starta i bruks. Vissa får vänta ett tag 😉 . Skitsamma om vi inte blir uppflyttade, jag har inte samma förväntningar som på lydnaden. Lydnaden var ju enkel mot detta 😉 . Men jag får skylla mig själv för att vi inte har ett lika bra genomarbetat program för appellen, vi har helt enkelt inte tränat tillräckligt. Så är det!

Igår testade jag honom för sista gången innan söndag på ett åkerspår. Det har växt upp igen och Sting syndes knappt haha. Men han drog som en dåre ut i spåret och förutom miss på första pinnen (den hade hamnat under allt gräs, så till och med Mira som fick gå det efteråt gick först över den) så spårade han fint. Klantar inte jag till det så ska spåret funka, men för säkerhets skull så ska jag prata med Fia så jag inte gör något urdumt som kunde undvikas 😉 .

Avslutar med att jag nu har joggat över 5 km – WOHO! Får se när jag gör det igen för det var jobbigt 😉 .

2 thoughts on “Appellen nästa

  1. Det är ju det som är spänning med tävling att man aldrig vet vad som händer. 😉
    Jag tror inte att ni kommer att nolla något moment och som sagt så kan man ju alltid tävla appellen igen. 🙂
    Förväntar mig givetvis resultatrapport. 🙂
    Kram

  2. Härligt att du äntligen ska få tävla i bruks! Vi kommer såklart hålla tummar och tassar, du får ju gärna höra av dig så jag får veta hur det gått! Stort lycka till! 😀

Kommentera

