Fem dagar kvar

Nu är det fem dagar kvar av semestern och fem dagar kvar innan tävlingen.

Det har varit en helt ok semester, även om jag tycker att jag har haft lite väl mycket otur med min kropp. Yrsel, huvudvärk, ont i halsen, urinvägsinfektion och så en förkylning. Men jag har inte känt mig dålig sen yrseln gick över så jag har ändå kunnat göra det jag har velat (förutom att jag inte har hunnit rida islandshäst än).

I Bengtsfors badade jag för första gången i år, Sting fick premiärsimma med flytväst. Han halsade vatten innan och med den på gör han inte det mer och simmar mycket bättre. Han gillar sin väst och han älskar vatten 🙂 .

Finaste bilden under semestern har varit denna:

Mitt syskonbarn Johannes och Sting poserade så fint på bryggan :).

Snart är det tävling. Jag längtar, det ska bli så kul! Jag får med mig Maria och Akka som hejarklack, det känns bra 🙂 . Sting känns redo och jag är redo. Visst, han kan få bättre svängar i fritt följ och han kan störas ibland men om man jämför med de som man kan se på tävling så är han helt klart klar för tävling. Mitt största orosmoment är platsen, han ligger men kan få för sig att han inte kan det ibland. Det räcker då med att jag lägger om en gång men det är ju en gång för mycket. Det har hänt en gång på semestern så det är som sagt inte ofta. Jag har tränat jättemycket störningsträning men min systers premiär är ett bevis på att man inte kan träna det för mycket. Alla hundarna utom en gick upp på hennes tävling…ALLA! Hennes hund, som alltid har legat blev osäker och undrade vad det var som skedde och kröp mot Tina. Jag ska lära mig av detta och försöka träna lite mer på att andra gör inkallningar och liknande bredvid. Men att få till en träning där hundar går upp utan inkallning och så är nog svårt. Jag håller tummarna för att mina fyra medtävlande har hundar som ligger.

Sting har mognat sen hans första tävlingsträning, då upplevde jag honom som lite osäker på vad som förväntades av honom (framförallt var jag nervös och osäker och det smittade). Nu är det inga problem att gå flera moment (tack vare kursen för Siv har jag ju förstått hur man tränar det också!). Så nu hänger det bara på att ”om” är med oss. Fixar han all störning så har vi förstapris (”om” vi inte klantar med momenten 😉 ) men man vet aldrig var som händer, det ser man ju på Tinas tävling. Jag tror hon också hade förstapris…”om” inte grannhundarna hade gått upp och förvirrat Yazza (eller ”om” Tina hade tränat på just det också, men man kan inte tänka på allt). Nästa gång tar hon det!

Jag och Sting ska äga planen! Som Siv sa till en annan deltagare (och som jag tog till mig av), det kommer att gå bra!

8 thoughts on “Fem dagar kvar

  1. Jättehärliga bilder! Så spännande med tävlingen, klart det kommer gå bra! 😀 Jag ska hejja så mycket jag kan härifrån! Visst kommer Maria att flima?!

Kommentera

