Tuffing där?

Idag var det ännu en slapp dag, jag har haft ont i halsen och varit väldigt slö varje morgon och idag var inget undantag. Hundarna har fått tagit det med ro under dagen, fram till 17 😉 . Jag var dock tvungen att testa en teori på Sting efter att ha pratat med min syster och hade Sivs ord i tankarna. Håll fast, jag vill ha snabbare grepp. Jag satte honom i utgångsställning, hetsar honom lite med Shhhhh, shhhhh a la Cesar 😉 och säger apport och smack så sög han den. Skitkul 😀 .

Klockan 17, efter en god middag och sen en efterrätt (rabarberpaj 🙂 ) sattes jag och Sting av på klubben för lite träning innan en promenad med allmänheten som klubben ordnar. Jag körde igenom Sting i hopp, ff, lite ställande och läggande under baklänges marsch, inkallning och framförgående. Vi kedjade (jag älskar kedjor!!!) ff, inkallning och hopp och vad bra det gick! Han fick även prova en hel apport och den var så fin! Grymt nöjd över träningen, till och med över fria följet som ändå varit lite segt på senaste tiden. Vi ska detaljträna detta lite till (jag vill ha tätare helt om marsch/halt) och dra med det i kedjor med tandvisning och annat med fart runt om så har jag nog en bra attityd till tävlingen. Något jag tänkte på till detta pass var en sak som Siv sa till en annan deltagare. ”Detta kommer att gå bra”. Jag tänkte att vi skulle äga planen och att allt skulle fungera idag och se, det gjorde ju det 🙂 .

På promenaden efter kursen (jag hade inte med mig Mira för hon gillar inte riktigt att gå i koppel med andra hundar, åldern tar ut sin rätt här) såg jag för första gången att Sting är en man (?) nu. Han morrade mot en hane som spände sig mot honom (löptik med på promenaden). Men han kunde senare gå med någon meters mellanrum bredvid så jag fick belönat att han tittade på honom utan att spänna sig. Detta var nytt för mig, lillskiten börjar bli stor haha! Sen markerade han mot bästisen Balou men då serru, blev matte arg ;). Snälla Balou rör man inte!!!
Annars skötte han sig jättebra med löptik i gänget, det var en annan hane i närheten och Sting hade inga problem med den. Jag tycker inte att han är så galen i löptikar som jag minns att våra taxar var (tack och lov för då hade han blivit kastrerad mohahahahahahaha!) och hos Lina, där Pejla höglöpte så var det inga problem alls tycker jag. De kunde gå bredvid varandra på promenaden utan problem. Men karlakarl, det tycker han helt klart att han har blivit 😉 .

3 thoughts on “Tuffing där?

  1. Härligt att träningen gick så bra!! 😀 Det är ju så kul när man är sådär nöjd efteråt!
    Skönt att det ändå fungerar så bra med löptikar!

Kommentera

