Snart dags för avfärd

Detta är det sista jag gör ikväll. Nu väntar sängen och imorgon bär det iväg söderut. Johan och Mira lämnar jag hemma och jag känner redan att jag kommer att sakna dem, mina älsklingar!

Sting har förberetts med frontline. Hur länge är det innan han får bada tro?

Idag bar det iväg till Ingrid som åter igen skulle försöka lägga ett appellspår till Sting. Han har aldrig fullföljt ett spår med henne av någon konstig anledning men nu så, skulle han klara det.

Hon hade lagt spåret klockan sju (tack!) och när jag kom klockan nio la jag ett för hennes Shakira. Innan jag tog Stings spår sprang vi en runda på ca 2 km, i lite högre fart än vad jag brukar då jag är själv vilket märktes då vi kom fram. Maken till dålig kondis haha!

Så till spåret då. Om inte jag hade klantat mig i början så hade han sugit det direkt men om jag vänder hunden åt fel håll och inte ens på startpunkten är det inte lätt för bäbisen att hitta rätt. Men när vi väl stod åt rätt håll bar det iväg bra. Han markerade första pinnen genom att nosa på den och titta på mig och när jag sa ”vad är det du har” så tog han upp den. Jag ska inte säga så något mer, för då kanske han alltid förväntar sig ett ”kommando” för att han ska plocka den men idag blev det så 🙂 . Han försökte gena i första vinkeln men jag hade sån ”tur” att han lyfte näsan och vädrade så jag kunde backa honom och då gick han tillbaka till spåret och tog vinkeln klockrent. Andra pinnen markerade han också genom att nosa på den och titta på mig. Han går i alla fall inte vidare efter att han har hittat en pinne. Andra vinkeln gjorde han en liten cirkel, men han var inte över mer än någon meter innan han upptäckte det. Sista sträckan trodde jag att han missade slutet för han reste huvudet och tittade på mig någon gång. Men, trots lite sämre spårarbete med några tapp så fann han slutet och då blev det avselning och kamplek efter obligatoriska godismyset. Jag är så glad att han tog det! Tänk om vi skulle få Ingrid som spårläggare någon gång på tävling? Det hade inte varit kul innan detta spåret. Hon pustade ut hon med kan jag säga 😉 . Trodde väl att hon var doftlös ;).

Väl hemma igen bakade jag lite bullar och tog mig en åksjuktablett för att kunna göra mina övningar, fick alltså ytterligare ett bakslag med yrseln idag. Men nu är jag nästan helt bra igen. Undrar hur länge det ska hålla på?!

God natt!

3 thoughts on “Snart dags för avfärd

Kommentera

