Jogging

Jag hade en liten dipp här om dagen, det började yrsla i huvudet igen. Men nu så, verkar det ta i trä gå åt rätt håll igen. Men för säkerhets skull så gör jag några övningar per dag. Dock har det bara blivit en idag då jag i stället tog en motionsrunda med Sting på morgonen, en cykeltur ner på stan och en rask promenad hem samt en joggingtur med Sting på eftermiddagen. Det borde väl räcka för de små kristallerna?

Det var till och med så att känslan ”detta var ju ganska trevligt” infann sig under joggingturen. Helt otroligt 🙂 . Jag valde en runda som visade sig vara dryga 3 km och det sprang jag på 22 minuter. Bara två små backar vilket innebär att jag sprang mesta tiden. Fort går det inte men lagom för mig 🙂 .

Tränade ett pass med Sting i morse. Framförgåendet ser riktigt fint ut tycker jag. I alla fall när jag jämför med det jag har sett på youtube. Testade att lägga till ett stanna idag och han vänder sig inte 🙂 . Apporten där emot går sådär. Inte så att han inte apporterar men han tycker inte att momentet är speciellt kul. Han gör det men galoppen är mer jogging. Men vi har några veckor kvar till start 😉 .

Jag ska ju dessutom gå på kurs med Siv Svendsen nästa helg och apport är ett av momenten jag kommer att ta upp där, kommer nog få mycket tips tror jag 🙂 . Andra moment som jag kommer ta upp är fritt följ och vittringsapport. Jag hoppas att de andra kommer att ta upp fjärr så får jag tips där med 😉 . Jag vill också gärna få hjälp med uthållighet och träning för tävling, eller smarta tips man kan tänka på. Det kommer att bli vansinnigt kul 🙂 . Jag kommer redan att åka dit på fredagen för då ska några av deltagarna träffas hemma hos Lina som håller i kursen och träna lite inför. Då tänkte jag passa på att få hjälp med budföring och hantering. Så många som möjligt ska ta på han 🙂 .

Håll tummarna för sol!

Johan får, under tiden som jag roar mig hemma hos familjen och på kurs, sin far på besök och ska fiska och röja hemma. Mira får stanna kvar hos dem 🙂 .

Han får sol, enligt Yr.no så honom behöver ni inte hålla tummarna för 😉 .

One thought on “Jogging

  1. Vad roligt att joggingturen kändes trevlig, det underlättar ju fortsatt träning. 🙂
    Så kul med kurs, jag tror du kommer få det hur bra som helst. Klart jag ska hålla tummarna för att ni får bra väder! 🙂

Kommentera

