Övningar vid ”kristallsjukan”

Så klart ska jag skriva om övningarna jag fått göra.

På den första sitter du mitt i sängen med benen ner och utan kudde att ”landa” på. Du ”kastar” dig ner på sidan och ligger kvar tills yrseln försvinner, sätter dig upp igen och väntar på att yrseln försvinner och sen andra sidan om du känner samma där. Denna vet jag inte hur många gånger den skulle upprepas men kanske 3-5 som den andra övningen. För mig framkallade denna ingen reaktion.

Övning två ligger du på rygg (med kudde). Kastar/vänder dig på ena sidan och ligger kvar så i 30 sekunder. Sen gör du om övningen alternativt tar andra sidan också om du känner dig yr åt båda hållen. Denna fungerade för mig.

Kolla här för mer information: http://kristallsjukan.nu/

4 thoughts on “Övningar vid ”kristallsjukan”

    • Ja du, något har lossnat och ligger fel och ska puttas till ett ställe där de löses upp. Kristaller är det inte men kommer inte ihåg vad det heter just nu.

Kommentera

