Andra gången gillt?

Mår ytterligare lite bättre idag. Jag och Johan tog med oss hundarna ner på till mitt jobb så jag kunde tidsredovisa och ta semester på riktigt samt hämta min cykel. På väg hem tog vi en svängom på stan, köpte en mjukglass och jag ett par sandaletter. Sandaletter, hör på den. Jag och sandaletter i en och samma mening 😉 .Jag hoppas att det är det jag har köpt nu, annars måste jag lämna tillbaka dem 😉 .

En mil blev det totalt, fram och tillbaka. Mira tyckte det var pest och pina att behöva gå i koppel så länge medan Sting tyckte det var så kul att se så många på en och samma plats 🙂 .

Nu har jag vilat lite på sängen, bara för att jag kan. Semester 🙂 .

Finns ingen återvändo, nu är han anmäld till lydnadsklass I fredagen den 3 augusti och appellen söndagen den 12 augusti. Vik hädan fotsvamp och annat skit!

Tänkte att jag skulle gå igenom appellen, för den är minsann inte helt klar ska ni veta 😉 . Budföring, han har börjat tjuva – ska ta tag i det då jag kommer till Bengtsfors med hjälp av A. En plan börjar ta form i huvudet om det så det löser sig 🙂 . Annars tycker jag lydnaden ser ok ut, jag behöver få ihop framförgåendet och se så han håller ut de metrar han ska och lite till och jag behöver få honom att stanna kvar innan apport och få en snygg ingång (han sätter sig lite snett). Hopput ska jag också få till men det kan väl inte vara så svårt 😉 . Spåret är jag mer nervös för i så fall. Inte att han inte ska klara det utan att jag ska göra något klantigt 😉 . Jag vet ju faktiskt inte hur det går till haha!

Ikväll ska vi åka ut till ett spårställe igen, Johan ska få gå ett spår till Sting. Ska nog träna lite budföring också när vi ändå är igång 🙂 .

3 thoughts on “Andra gången gillt?

  1. Skönt att det känns ännu bättre idag! Jag skulle i alla fall säga sandaler, sandaletter är nog inte särskilt norrländskt. 😉

    Ni kommer säkert få ordning på allt innan det är dags att tävla, ni är ju så duktiga! 😀

  2. Skönt att de där äckliga kristallerna lade sig tillrätta tillslut.
    Häftigt att ni ska tävla så snart! Vart någonstans blir det?

    Vad är egentligen skillnaden på sandaler och sandaletter? Sandaletter låter ju helt klart med tjejigt, men i övrigt? Och ja, om det skulle visa sig vara något annat så är det bara att lämna tillbaka! 😉

Kommentera

