Nedräkning

Tre dagar kvar, sen har jag fyra veckors semester. Jag har aldrig längtat så mycket efter semester som i år. Förra året hann jag inte längta, Sting kom ju hem redan i mars och sen jobbade jag hemifrån och hade semester redan i maj. Då längtade jag till augusti vid det här laget för det var dött på jobbet i juli. Men i år, då ska jag ha en riktig semester! Jag har bara en sak inplanerad och det är en tripp med Sting till familjen om två veckor (vet inte än om Mira stannar hemma hos Johan eller följer med) och efter det direkt till Torsby för en tävlingslydnadskurs med Siv Svendsen. Det ska bli jättekul och jag längtar!

Men det är mer än så som det är nedräkning till. Jag har anmält Sting till en lydnadstävling och en appelltävling i början av augusti! Den första går anmälningstiden ut för i nästa vecka och jag är ensam anmäld så jag vet inte om det blir något med den, men då hinner jag anmäla till en annan som går samma helg som appellen. Så vi får se om det blir lydnad första helgen i augusti och bara appellen andra eller om det blir båda samma helg (fre och sön). Ska bli vansinnigt kul det med!

Annars ska semestern spenderas i naturreservat, Skuleskogen, vid havet, i trädgården och om det regnar, med en bok under näsan på vår altan. Jag hoppas få tränat en massa spår och lydnad också, självklart!

Kan det inte bli fredag snart?

3 thoughts on “Nedräkning

    • Haha! Ja, men det är faktiskt inte måsten det är sånt jag verkligen vill och njuter av att göra 🙂 . Fast trädgården och huset är ett måste, men det kan jag ta 😉 .

Kommentera

