Lydnadspasset från himlen

Oh, ni vet när träningen går sådär bra så man bara ryser? Så var träningen med Sting idag. Han var grym! Vi var grymma! Jag trodde inte att det skulle gå så bra, vi har inte tränat lydnad på en vecka och när vi skulle göra ingången på plan så började han erbjuda framförgående. Hoppsan och ut igen. Andra försöket och han går ut med en härlig attityd, bättre än på mycket länge och vad jag kunde se även bra position och inget vinglande i sidled. Vi ställde upp oss och efter ett tydligt ”JA” från mig gjorde vi en halvlång linförighet med några svängar, halter efter sväng och språng mars. Åh han gick så bra, jag kände hans päls mot benet ibland men annars inte och hela tiden gick han som en sol invid mig. Tanken var att jag skulle köra ett ställande efter det utan någon annan belöning än mig emellan. Nu lyckades han noppra lite på leksaken när vi var klara men nästan utan belöning då 😉 . Sen ställande, samma fina attityd i ff och smack så stod han. Nu kan jag inte säga om han tog något steg men så som det såg ut från mitt håll så var det ett litet steg i så fall 🙂 . Efter det kom belöningen – WOHOOO!
Vi fortsatte sen med en inkallning, bra fart och en mycket fin ingång. Bara mig som belöning och sen ett läggande under gång och ja, han är så bra! Idag blir det ett sånt där himmelinlägg, med mycket ”Sting är så bra”! Men det får ni så ut med 🙂 . Det var länge sedan känslan kändes så på topp.

Jag har börjat köra ff mellan olika moment, att jag inte bara börjar med nästa, lite som det kan vara på lydnadstävlingar och så belönar vi med mycket gott då han behåller fokus. Sån här träning älskar jag 🙂 .

Han fick även ligga plats lite och jag hade tänkt mig tre minuter, men efter tjugo sekunder kommer det tre tjoande barn ner på plan så jag gick tillbaka och belönade och passade på att dra lite i honom för att träna lite stadga. Barnen sprang iväg och han fick ligga i nästan två minuter, då kom de tillbaka och började prata med mig. Efter några svar så gick jag tillbaka till en långhalsad Sting och belönade. Trots tjo och tjim så låg han, min gosse 🙂 .

Nöjd matte 🙂 .

Jag har gjort glass idag, med jordgubbar. Jag vet inte än om jag vågar smaka, jag fick ett utbrott av eksem i natt, eller rättare sagt jag svullnade efter utbrottet som kom under kvällen. Googlade vid två i natt, eftersom jag ändå inte kunde sova då Sting väckte mig med en spya i bian och läste då att jordgubbar kan göra eksem värre och de senaste dagarna har det blivit värre. De senaste dagarna har jag ätit jordgubbar varje dag…samband? Mest troligt 😉 . Får väl lugna mig lite med gubbarna, men måste nog smaka lite ikväll ändå 😉 .

One thought on “Lydnadspasset från himlen

Kommentera

