Äntligen tur!

Idag var vi så äntligen ute på tur igen. Det var ett tag sedan nu! Jag hade till på köpet med mig kameran, det var ännu längre sedan 😉 .

Vi åkte ut till Ulvön och gick upp på ett hällmarksberg. Sting och Mira var lyckliga 🙂 . Sting fick på sig en klövjeväska för första gången men inte att det gjorde något.

Den gick att springa med 🙂

Jag tänkte bygga upp så vi kan lägga i lite drygt ett kilo i den. Det borde inte vara något problem.

Mina fina!

Vi ser lite extra glada ut på detta kort. Jag han nätt och jämt fram när jag tryckt på kameran så med lite fnitter slängde jag mig på berget och det såg nog roligt ut 😉 . Sen slänger man snabbt som attans ut godis och vips kollar hundarna ”in i kameran” 😉 .

Det var en härlig tur, vi hittade lite signalarter bland annat dvärgbägarlav på en låga. Sting hittade en skatt, ett älghorn! Men han lämnade den då vi gick vidare. Möss hade ätit på det så jag ville inte ta hem det, hade det varit helt däremot hade han fått med sig skatten hem.

Dagen visade dock en tråkig sak. Mira håller verkligen på att bli gammal, det har gått så fort 😦 . Hon har fortfarande inga problem att hänga med, för många är hon helt säkert en hund som inte verkar ett dugg gammal. Men jag ser 😦 . Det har smugit sig på, men jag som alltid går och ”har lite koll” på hundarna märkte det för ett tag sedan. Hon går mycket närmare nu, även när vi gör det hon älskar mest, klättrar i berg så är hon där vi är. Hon halkade flera gånger när hon klättrade uppför idag och det har hon aldrig gjort förut. Hon har tappat muskler så det är nog det. Som jag har sagt förut så vilar hon också då vi vilar och det har kommit i år.

Vi ska snart till fjällen, vi måste tänka på henne ännu mer än vanligt då. Inte vila för länge så hon stelnar men heller inte ta för få pauser. Men oavsett så kommer hon vara lycklig, hon älskar fjällen!

Nu väntar en schamponering av Stings tass, den är nästan helt bra nu. Sen ska jag nog träna lite mer ”ja”-träning som jag berättade om här om dagen och sen är det kvällen…ska fylla på mitt vinglas 😉 .

3 thoughts on “Äntligen tur!

  1. Härliga bilder! 🙂
    Det är ju aldrig roligt att märka att ens hund börjar bli påverkad av åldern, men det är ju bra att ni kan anpassa era utflykter så att hon ändå kan följa med och njuta av det. 🙂

  2. Vad härligt! Tråkigt att Mira börjar bli ”gammal”… Men du får nog behålla henne ett bra tag till, eftersom hon orkar hänga med så långt ännu.

Kommentera

