Helgerna gå alldeles för fort!

Jag hinner inte med mig själv, veckorna rusar fram och helgerna är slut innan de ens har startat. Jag tror aldrig att jag har längtat så till semestern som jag gjort i år. Lite därför jag inte riktigt hänger med i bloggvärlden eller orkar blogga så ofta själv. Men nu har jag ju filmat så då måste jag ju visa för det var ett tag sedan vi filmade vår träning 🙂 .

Stings framförgående går framåt, det jag måste se upp med är nosandet. Jag har fått antydningar till det och det syns även på filmen. Fjärren valde jag att sätta kommando på redan nu trots att vi inte har avståndet. Jag håller på att utöka avståndet men kommer att träna mer på uppsitt från ligg eftersom han är lite långsam där. Även Mira får köra lite fjärr, tant älskar lydnad 🙂 .

Nästa vecka är det agilitykurs på måndag (en handlerkurs…vi har inte börjat träna hinder än hihi), lydnad på tisdag och tävlingsträning på torsdag. Jag hoppas i alla fall det. Imorgon måste jag nämligen ringa till veterinären angående Stings tass. Han har blivit bättre, eller hade blivit bättre. Jag tänkte att vi skulle fixa det. Jag har varit jättenoga med att hålla dem torra och att han inte ska komma åt att tvätta. Har behandlat med potatismjöl och nu senaste dagarna en spray som veterinärstationen rekommenderade mig att testa innan jag åkte in med honom. Men så idag såg jag att han åter igen har blivit irriterad och nu är det dessutom en knöl mellan två av tårna, eller mellan är inte rätt ord – det är på undersidan men på huden mellan tårna…svårt att förklara märker jag. I alla fall, vi får se om det blir någon agilitykurs. Jag ska fråga imorgon om de tror att det är någon ide att betala för den.

Jag måste verkligen älska att vara hos veterinären när jag var och varannan månad befinner mig där. Kanske ska börja variera klinik så de inte känner igen mig överallt 😉 .

2 thoughts on “Helgerna gå alldeles för fort!

  1. Vad roligt med film! Tycker de är duktiga både Sting och Mira! 😀
    Jag håller tummarna för Stings tass, hoppas verkligen den blir bra och att ni kan göra allt det där roliga som ni har planerat! Kram!

Kommentera

