Att vela eller inte vela, det är frågan

Ska jag starta, ska jag inte? Jag vet att jag kommer att bli nervös, Sting reagerade väldigt mycket på mig i torsdags när jag var nervös på en träningstävling. Han gick inte alls bra, han kan såååå mycket bättre! Kommentaren om honom var konstigt nog att han behöver dämpas lite, dämpas? Han var ju seg som kola! Jag tar hellre massor av slarvfel pga iver än slarvfel på grund av att han segade ihop. Jag har en vecka på mig att lära honom att inte reagera på min nervositet 😉 . Sämt åsido, jag måste få till att han kan hålla ihop trots att han inte får belöning, det med mina nerver kan vi inte träna på innan tävlingen. Vi har tränat lite på ingångar på plan och starter och kortare linförighet (jag håller fortfarande kopplet som en kråka fia 😉 ) med belöning för fokus. Vi får väl se om det räcker. Platsliggningen går stadigt framåt. Idag reste han sig inte första läggandet då han fick ligga en och en halv minut. Andra gången reste han sig precis då men jag gick bort och sen la jag om och då låg han. Här hemma låg han två minuter och tio sekunder med Mira. Ja, han är ojämn helt enkelt. Det kan gå hur som.

5 thoughts on “Att vela eller inte vela, det är frågan

  1. Om du släpper alla krav så tror jag ni fixar det galant! NI är ju där för eran skull, du måste ju börja någonstans och känner du att han känns trygg och allt så ska du ju starta men tycker du han behöver träna mer så starta inte. 🙂 Ha kul och skit i resten. Träna mkt störning fram tills träningen och när han känns lite seg så fånga upp han och dra igång han 😉

  2. Ja, försök släppa kraven! Se det som en bra erfarenhet och träning (både för Sting och för dig och din nervositet)! Ni är ju faktiskt jätteduktiga! Lyssna på Malin, hon har bra råd! 😉

  3. Säjer som de andra, släpp kraven och gå in och ha lite kul på plan. Se det som en liten tävlingsmässig test för att se hur ni funkar ihop på ett riktigt prov 🙂 Och tycker du att han inte är färdig med nått moment, så kan du ju alltid avstå det momentet 😉

Kommentera

