Sex månader i huset

Första maj hade vi bott sex månader i huset. Tänk det glömde vi att fira. Fast Johan tycker nog inte att det är värt att fira. Han är inte lika nöjd med husköpet som jag är. Men jag kan njuta även om allt inte är som jag vill ha det medan han stör sig på allt som inte är som han vill ha det *fniss*. Jag tycker att vi renoverar fort, han tycker att vi gör det alldeles för långsamt. Vad har vi då gjort? Vi har målat om och lagt nytt golv i extrarummet uppe, renoverat tvättstuga (med dusch) och bastu nere (även om allt utom delar av bastun var lejt) och nu senast målat och tapetserat om i sovrummet. Vi har renoverat rabatterna ute också 😉 , två av dem i alla fall men jag vet inte om det räknas som renovering mer räddning. Jag tycker detta är mycket på sex månader… vad tycker ni?

Nå, sovrummet före:

Sovrummet efter:

Jag är så nöjd! Älskar tapeterna och är så stolt över oss som klarade det fast vi aldrig har så mycket som rört en tapet som inte sitter på väggen förut (typ).

Igår kom Maria med Akka på besök. Solen lös igår så jag tog ut Mira och Sting fick stanna hemma. Vi gick först en promenad och sen tränade vi lite. Maria är så duktig med Akka, som de har utvecklats de två!  Jag ska allt få ut dem att tävla, var så säker 😉 . Mira fick träna hennes favoritmoment, apport. Jag vet att jag tjatar om detta men en snart elva år gammal hund som galopperar ut gör ett knorrande läte och griper apporten snabbt för att kunna galoppera tillbaka för ingång (som, med ålderns rätt går lite segare) tycker jag är så häftigt! Hon är så häftig! Efter att fått hämta den några gånger, några direkt då jag slängt och andra efter kommando (hö, vad sa du…får jag, är du heeeelt säker – OKEEEYYYY då springer jaaaaag!) så satte vi oss och kollade på Maria och Akkas mycket snygga fria följ. Sen satt vi och pratade lite och vad händer då om inte att jag får en apport i knät – Träna? Sa Mira 🙂 . Gullhönan!
Tillbaka hemma Sticker sting ut och jag hann nätt och jämt få tag i han innan han var framme hos Akka och ute i stekande sol (pga dropparna så låtsas jag att han är vampyr). Att hon löpte brydde han sig då rakt inte om. När jag visade honom mot dörren gick han snällt in och satte sig tyst och väntade innanför.

Han har förresten varit på återbesök idag. Han är frisk! Såret han hade i ögat var litet och nu är det bara ärret kvar! Såååå glad! Jag kan gå ut i solen igen och hans ögon är bra! Dessutom kan jag nu tävla eftersom veterinären sa att vi kunde ta bort Rimadylen inom någon dag eller två 🙂 .Wihooo!

12 thoughts on “Sex månader i huset

  1. Vilken härlig tapet ni har i sovrummet. Vad skönt att att han är frisk nu. Lycka till på er tävlingar.

  2. Det blev ju jättefint! Vad duktiga ni är!
    Så härligt att Stings öga är bra igen och att ni kommer kunna tävla! 🙂

  3. Jättefint ni har fått i sovrummet, jag tycker iaf ni har varit flitiga med renoveringen! Och bäst av allt STING ÄR FRISK!! Pussa på honom och gammeltanten från oss (Henric blev förresten lite smygkär i Mira tror jag, han tyckte hon var såå fin 😉 ) Behöver lite träningsråd från den bästa snart förresten. 🙂

    • Tack!

      Ja det känns skönt att det gick så fort för Sting att bli bra i ögat. Man vill inte att de ska få problem. Läs bara hur det gått för Nixx här ovan, inte kul alls!

      Mira gillar honom minst lika mycket 😀 . Jag ska till Göteborg nästa vecka men nås alltid på mobilen 🙂 . Pratar gärna hundträning vettu 😀

Kommentera

