Rallylydnad och årsmöte

Idag bar det iväg mot Kramfors, eller ja förbi Kramfors om jag ska vara nog och vidare mot brukshundklubben. Jag skulle, för sista gången vara med på nedre norra distriktets årsmöte och även säga hejdå till styrelsen. Jag hade med mig båda dogsen eftersom vi skulle träna rallylydnad efter mötet. Även den tvåbenta Mira var med. Här nedan kommer det nu stå ett ytterligare inlägg som lyser ”fyfanvahanärbra!” så ni som inte orkar läsa mer dravel om hur bra Sting är kan sluta läsa nu 😉 .
Med tanke på att Sting har varit ”instängd” hela vintern så tycker jag att han klarar av störningar väldigt bra, det går stadigt framåt och jag kan tydligt se framsteg vid varje träningstillfälle och det trodde jag faktiskt inte. Idag bestod störningarna av skällande lapphundar (inte Mira då <3). Under rallyn hade jag lite svårt att få med honom i början men då stod hundarna väldigt nära. Sen gick han som en klocka och han gjorde uuuuursnygga vänstersvängar, jag riktigt kände hur han svängde rumpan efter mig och vi bara flöt fram. Det hade jag gärna sett på film för det kändes väldigt bra. Efter rallyn körde vi den roligare, vanliga lydnaden. Lite platsliggning, läggande under gång (så jäkla snyggt!), apport (släppde den första gången, men sen så fint så 🙂  och en hel del ställande (bm) och linförighet. Det är här kontakten kan tryta om det är så att det kommer plötsliga ljud, han bara måste kolla då. Men, det var väldigt mycket och nära störning idag. Jag kan inte räkna med perfekt linförighet då. Dock fick vi till riktigt fina högersvängar efter ett tag, vi har lite ”problem” med att få dem tighta varje gång men trots störningen så fixade han det riktigt bra till slut. Det jag var mest nöjd över var att när jag visade min glädje på ett mer yvigt sätt än jag brukar så visade Sting sin kelpiesida, han hoppade på mig helt yster av glädje. Det ska vi göra mer 🙂 .

Mira tränade med Mira och så duktiga de var! Min Mira var så lycklig och hon gick så bra med henne. Hon gillade rallylydnad 🙂 . Fast hon är så gammal som hon är så är hon smidig och vill så mycket!

Träffade förresten en vit herdehund idag, en hane. Jäklars va stor! Men oj, vad jag gillade honom. Vilken hund! Stor, kraftig och så fin! Lite kär blev jag allt 😉 .

Idag känner jag mig flera kilo lättare. En stor sten har släppt. Jag har inte längre mina uppdrag inom lapphundsklubben, jag är inte med i styrelsen och jag mailade just och ”sa upp mig” i tidningen. Jag har också beslutat mig för att inte dra i att försöka få en tidning till brukshundklubben. Det är jag som har gjort några nummer på den senaste tiden där men eftersom man måste tjata till sig bidrag så orkar jag inte dra i det. Jag vill dra i det som jag tycker är viktigt för mig och det är att få en aktiv klubb träningsmässigt. Bättre lägga alla kort på det känner jag. Det känns oerhört skönt att ha gjort allt detta!

3 thoughts on “Rallylydnad och årsmöte

  1. Härligt härligt härligt! Ni är ju så bra både du och Sting!! Och Mira och Mira också förstås! 😀
    Vad bra att du också sagt ifrån dig sådana uppdrag, även om du är en sån person som alla vill ha med just för att du är så driftig, så måste du ju tänka på dig själv och vad som är viktigt för dig att lägga tid och energi på!! 🙂

Kommentera

