Störningsträning

Nu har vi verkligen kommit igång med störningsträningen. Hemma när vi kör platsliggning har jag Mira som piper i bian , sätter sig upp och lägger sig ner om vartannat (hon vill också vara med 😉 ) och så har vi Qeso som går runt och letar korvbitar. Igår var vi hos Maria, men eftersom det är nästan ingen störning på landet fick Maria agera störning. Jag kan prata under tiden som han ligger så jag sa var hon skulle vara och hur nära. Hon rivstartade bredvid Sting, först tre meter ifrån (så långt det gick 😉 ) och sen så nära som lite drygt en meter ifrån. Sting tittade uppmärksamt men låg fint. Maria tjoade, hoppade och gick runt om Sting, han tittade men lång fint kvar. Hon sa sitt upprepade gånger. Då jag stod framför låg han hela tiden men då jag stod bredvid satte han sig upp en gång. Jag är jättenöjd! Han kan helt klart mer än vad man tror.
Vi körde även ff och där märker man direkt om jag går för fort, då åker rumpan ut. Måste lära mig gå lite långsammare! Läggande under gång gick mycket bättre än på filmen här om dagen, nu var det smack i backen igen 🙂 . Jag provade att göra ettans apport, från att Maria kom med den tills att jag sa tack till Sting. Inga problem.
Jättenöjd med gårdagens träning!
Med Mira shejpade jag hemma innan jag åkte till Maria, hon ska liksom Sting lära sig gå runt föremål. Det går inte så fort som med Sting men jag ser framsteg och oj så kul hon tycker att det är 🙂 . Bra att ha en att turas om med så Sting får ligga i bian och vänta lite han med.
Idag blir det nog inte så mycket träning för datorn har börjat konstra. Så om det inte hittas virus av virusprogrammet så måste jag nog installera om datorn ikväll för onsdag till fredag är jag på resa. Woho så kul…

3 thoughts on “Störningsträning

  1. Härligt att ni verkligen kommit igång med störningsträningen! Tänk vad en hundträningshelg kan göra för motivation och inspiration! 😀 Duktiga ni!

Kommentera

