Träningshelg med vänner

Finaste bilden på Sting! Oh vad jag är nöjd över denna, tack Emma! Den är lite ”härm” från en bild på Sarek som jag sett, som var ljuvlig!

Det har varit en jätterolig helg! Emma med Udda kom ner till oss från Umeå igår eftermiddag. Det var dags för en mycket efterlängtad träningshelg!

Sting skulle få störningsträning och det fick han. Jag är nöjd med tanke på att det är första gången på hela vintern som vi tränar på ett annat ställe än hemma eller på klubben. Han fick tränas på att hålla kontakt fast Emma gick en runt om mig, lite senare köra platsläggande under gång med kommendering. Det är första gången han har kommenderats och det är första gången han måste lägga sig på blött underlag med kommando och samtidigt köra ett helt moment. Ja, jag är jättenöjd helt enkelt. Han la sig lite långsamt – men han sket i kommenderingen = jättebra!
Sen har vi mycket att träna på men igår visade han att kommendering är svårt då han ska sitta och hålla kontakt men kör vi moment så klarar han det fint. I utgångsställning måste jag hålla inne med belöningen efter att han har brutit kontakten, jag var alldeles för snäll med han där. Jag vill dock inte bryta för att han bryter kontakt utan räknar med att det kommer gå bättre och bättre ju mer jag och Maria tränar och nu ska vi ut ur husens trygga vrå. Han visade också att med rätt tempo så håller han fin position och rumpan är rak igen. Känns oerhört skönt!
Vi filmade lite och filmen blev till slut ganska lång. Men den är till Malin eftersom hon inte kunde vara med oss. Vi saknade dig jättemycket!

Annars åt vi god mat, godis och minttårta. Pratade en massa hund, gick i skogen och lät hundarna rusa och såg på melodifestivalen (rätt låt vann!). Bilder kommer!
Tack så mycket för en jättetrevlig helg!

8 thoughts on “Träningshelg med vänner

  1. Usch jag får ångest när jag ser byggnaden bakom. Vad trevligt ni verkar ha haft och vilken rolig kampmoj Sting har. Har du gjort den själv???
    Jag var ute vid havet igår och såg partier med barmark. I veckan kan det bli ett litet premiärspår för grabbarna om vinden är rätt.

    • Vadå, det är väl en jättefin byggnad. Säkert en bra arbetsplats också 😉 .
      Kampmojen är hemmagjord, Emma vet allt om den för det är hennes 😀 . Tyg och trä på en boll och sen en knut.

      Jag har också sett barmark! Vi körde lite uppletande, för det var det som marken räckte till då. Igår såg jag att jag kan lägga ett spår i skogen bakom oss, om jag gör lite vinklar 😉 . Härligt!

  2. Goaste ni! Så himla duktiga ni är. Jätte roligt att se, skiner som en sol 🙂 Måste komma snart, saknar er! Du har rätt bilden är ljuvlig på Sting!
    Kram

  3. Vilken fin bild på Sting.
    Det är alltid kul att titta på träningsfilmer.
    Lycka till med träningen 🙂

Kommentera

