Ingång med apport i munnen

Jag har provat lite olika saker för att få Sting att göra fina ingångar med apporten i munnen. Men inte den självklara, som jag gjorde idag. Jag tränade sex minuter innan jag skulle till jobbet, mitt i passet fick Mira göra lite tricks och förutom ingångarna fick Sting köra ett pass ställande också. Sex minuter. Mer krävs det inte ibland när grunden sitter och man kommunicerar på ett sätt som hunden förstår. Det kanske låter som om jag klappar mig själv på axeln nu (det kanske jag gör också 😉 ) men såhär är det för alla som tränar hund inte bara för mig. Har man en (bra) plan, ser hur det ska se ut och har en bra grund så går träningen ”lätt”.

7 thoughts on “Ingång med apport i munnen

  1. Tjusigt – klappa dig på axeln du 😉 Det är ju så viktigt att göra ”rätt” från början och ett litet helvete att lära om sånt som blivit fel (I now 😀 )

  2. Snyggt!! Jo jag är också riktigt kass med att läsa bloggar nu för tiden.. Sitter mest och ”no-life”-uppdaterar FB från telefonen och sitter inte ofta här vid datorn(där man har alla bokmärken :))
    Kul att se här med dina och stingens framsteg även om man läser på FB ibland 🙂
    Själv försöker jag komma ikapp med kondisen för mig och Troja så vi orkar köra igång med Agilityn igen i vår!
    Appropå vad jag har på g så är det ett hunddagis =) Jag får ta lite bilder någon dag på det befintliga(ska göras om en del) så får du se =)

Kommentera

