Ställande under gång och håll fast

Jag var bara tvungen att testa, testa om Sting kunde utföra något som liknade ställande då han gick vid sidan. Jag har testat förut men det har inte riktigt funkat, men nu tog jag leksaken och tänkte om den skulle göra skillnad. Lek som belöning har ju funkat förr 😉 .
Så jag provade och passade på att filma spektaklet. Eller något spektakel var det ju inte, det såg helt ok ut. Han gör det bättre i baklänges marsch även om han tar steg där (bra med film, det såg mycket bättre ut när jag tränade 😉 ). Passade även på att träna ett pass med håll fast. Det är fortfarande så att han har problem ibland att greppa en andra gång även om jag har belönat honom för det han gjort. Då tvekar han. Men jag tränade lite efter filmen på så sätt att jag sa apport och tack relativt fort och kastade iväg en godis. Då fick jag snabbare gripanden på köpet och förhoppningsvis en ökad förväntan på att gripa.
Att vi haft en period helt utan att kampen har funkat syns inte här 😉 .

5 thoughts on “Ställande under gång och håll fast

  1. Attans min dator hackade när jag skulle kika så det blev inget direkt flyt. Men jag tycker det ser bra ut!
    Kör på mera BM-ställanden, för de är urfina! Och gradvis över till vanlig marsch.
    Gripandena ser bra ut.

    • Ja, jag körde BM (oj vad jag fick tänka innan jag fattade 😉 ) i morse och då ställer han sig bra. Jag hade bättre fokus på steg idag så när jag provade framåt sen så gick det mycket bättre!

  2. Jag tycker det ser bra ut! Ni har ju kommit en bra bit på vägen, det kommer bli tokfint när hela momentet är klart! 😀 Kul att kamplusten har kommit tillbaka också!

Kommentera

