Barn, underbara barn

Sting gillar verkligen barn. Medan Mira säger, jaha ingen lugn och ro på några timmar säger Sting – Åh kan vi leka/gosa/mysa? Idag kom det två barn på besök, de är som alla barn…erhm, rätt så livliga 😉 . I början var det dock gos, klapp och kramar som gällde. Sting var huvudpersonen 🙂 . Efter fikat lekte de kurragömma och Sting försökte så gott det gick att hänga med. Sen stod vi vuxna och pratade lite medan vi höll koll på leken och jag ser Sting springa förbi mig med sin tuggknut och fram till den äldsta pojken (runt 9 +- något år) och duttar honom i rumpan med den. Sting blev sen jätteglad över att han ville ta den och kampa lite. Sting morrade och backade så som jag lärt honom att man ska kampa och det såg riktigt bra ut 😉 . Han visade också att man kan skälla när man kampar, det låter bara lite dovare än vanligt 😉 . Tjejen fick också prova lite, då med Stings tygapa. Här bytte Sting taktik, tjejjen är yngre och mer försiktig och Sting lekte här till en början väldigt försiktigt tillbaka. Höll koll på hur hon reagerade och vad hon gjorde. Sen kom hon igång och då satte Sting fart han med, bakåtskjut och skall i kampen. Jag stod och mös 🙂 . Tack vare mina syskonbarn och våra värmländska vänners barn så har Sting utvecklats från att ha varit väldigt försiktig och ”blyg” till en fortfarande lika försiktig men en helt annan attityd och intresse för barn. Han tycker jättemycket om dem och de honom.

Sting är helt slut, min träning på eftermiddagen ”sket sig” kan man lugnt säga i och med barnbesöket 🙂 . Men jag är så glad ändå så det kvittar.

9 thoughts on “Barn, underbara barn

  1. Träna på barn är ju träning det med 😉
    Mina behöver träna miljoner mer på att ta det lugnt med barn och inte kväva dom med hysteriskt pussade !!! åtminstone Mini. Polly går att avleda med leksak, men Mini går i spinn totalt och ”gråter” ut sin hysteriskt maniska kärlek till barn. Blir lite jobbigt ibland…

  2. Däckad i influensa la jag upp en fodersöksaktivering åt mina hundar på Youtube och i ”efterbilderna” hamnade jag på din sida. Vill bara berömma dig massor för det blixtsnabba belönandet! Har du möjligtvis gått på kurs hos Bob Bailey? På jobbet fick vi djurvårdsinstruktörer
    möjlighet till detta förra våren. Vilken hit det var! Där fick vi verkligen träna på blixtsnabba belönanden, så som du gör så bra. Har lagt upp lite om det på skolans blogg:
    http://djurhusbloggen.wordpress.com och så maj i arkivet om du skulle vilja se. Ha det bäst med dina fina hundar!

    • Hej!

      Tack så mycket för en sån kick 🙂 . Jag är nyfiken på vilken film du såg, så jag vet vad jag ska försöka hålla för nivå 🙂 . Jag har inte gått en kurs för Bob Bayley, jag kan inte ens säga att jag har tänkt på snabb belöning på det sättet. Men jättekul att få sånt beröm 🙂 .
      Krya på dig!
      Jag gick in på din blogg och hittade filmen och såg då min film i slutet då jag leker lite med Mira på promenaden 🙂 .

      • Hej igen! Främst tänkte jag på inomhusfilmen i köket med snabba lägganden, sittanden etc. även när du stod en meter ifrån, var du så blixtsnabb! 😀 Och… ja, Bob Bailey är att rekommendera! VERKLIGEN! 🙂

  3. Vad härligt med så fin barn-lek! Han är en pärla din Sting!
    Perry pussas än så länge lite för mycket med tänderna för att få umgås fritt med barn 😉
    Tack för kommentarerna ang vår lilla film. Hur menar du med belöningsplacering vid handtarget>? 🙂

Kommentera

