Apport i snö

De hade skrapat grusplanen på klubben, så innan styrelsemötet kunde jag köra lite apport. Däremot fanns det inget ljus, det var knas med knappen så vi fick träna vid lampan som var tänd vid klubbstugan och i månskenet. 8 minus gjorde det till en sådär stämning….eller ja, Sting hade skitkul och sprang runt som en idiot innan jag var klar med allt. Snö, snö, snö!

Jag började med apport. Höll i selen och kastade och se på den, han rycker ut för att springa och ta den 🙂 . Springer med bra fart ut, glider lite förbi apporten och greppar bra. Tillbaka mot leksaken med apporten i munnen, släpper den på mitt ”ta den” och smack i leksaken! Perfekt!!! Tre gånger upprepades samma fina apport och samma fina kamp. Ljuvligt!

Fritt följ gick absolut inte lika bra… Han svängde ut med bakdelen och svängde runt framför mig då jag stannade, precis som för någon månad sen. Men vi har inte tränat ute och inte tränat ordentligt ff på någon månad så det är kanske det som spökar, hoppas det. Jag ska ta tillbaka positionen först i alla fall och sätta ihop det sen. Högersvängarna var också knas. Men attityden är det inget fel på! Dock märkte jag att osäkerheten kom då jag felade, han förstod inte varför och det märktes. Tydligare signaler från mig nästa gång.

Fjärren gick ok för att vara utomhus. Han tjuvar ner och väntar inte på kommando och har lite, lite svårt med sitt från ligg. Men vi jobbar på det och han vill, vill, vill! Det går fort åt båda hållen så det gäller bara för oss att få till det på kommando och få en ökad förståelse för det.

Lever på hans apportering 😀 . Asbra, önskar ni kunde fått se den men det var lite dåligt ljus 😉 .

Mira fick inte följa med idag, det var kallt och hon gillar inte att ligga på det hårda golvet i stugan efteråt. Sting flörtade lite med sheltien Ruff (hane 😉 ) men somnade sen en stund. Efter lite sömn ville han ha kel och efter lite flört med en manlig styrelsemedlem så ställde han sig med frambena på hans ben för att bli klappad och vips så studsade bakbena till lite och han fick hjälp helt upp i famnen 🙂 . Goa killen ville gosa!

5 thoughts on “Apport i snö

  1. Härligt att apporteringen gick så bra! Det andra kommer, som du säger så har ni ju inte tränat ute på ett tag och det kan ju ställa till det i små unghundshjärnor. 😉

Kommentera

