Platsliggning

Tack vare min coach så har platsliggningen verkligen gått framåt! Från att ha haft ett liggande som varit rörligt med tassar och huvud så är han nu nästan helt stilla. Ibland kan huvudet röra sig och ibland sträcker han fram ena tassen. Men tack vare att jag satt kriterierna att framtassen inte får sträckas så har huvudrörelsen minskat den med (de kom ofta i par). Han gillar dessutom träningen. Kommer filten fram, vi har halkiga golv så den är ett måste inomhus – jag försöker variera platsen i alla fall så rusar han dit. Mira får ligga intill, i början la jag henne utanför filten någon/några meter därifrån men nu lägger jag även henne på filten ca 30 cm från honom. Det går jättebra att ha dem intill. Idag överraskade Mira mig genom att pipa (eller öh, öh, öh med basröst som är hennes pip) och sätta sig upp (!!!), men Sting låg kvar med fokus på mig! Ååååååh lyckliga jag och massor av godis till Sting 🙂 .

Idag har jag hunnit med att baka och snart ska jag fylla på fågelautomaten och sticka med hundarna till Maria och Akka. Där väntar en promenad och sen första Harry Potter-filmen. Vi ska ha myyyyys. Efter den hinner vi nog med ett träningspass också. Tänkte mig lite störningsträning under fokus på mig i ingången.

3 thoughts on “Platsliggning

Kommentera

