Ettårsvaccineringen

Igår var vi hos veterinären. Dags för Sting att få sin spruta. Jag har haft en hund som hatar veterinären, det är Mira. Annars har alla hundar älskat att gå till veterinären, Sting är en av dem. Han dyker in och undrar varför inte alla möter honom direkt och bara jublar 😀 . En person som skulle in med sin katt vände sig om och utbrast ett ”åååååh” när hon såg Sting och gick emot honom med händerna utsträckta och lite ”dök” över honom. Sting reagerade bara med ”ååååååh – gooooosa”. Oerhört skönt! Vi har kommit långt med hanteringen!!! Mognadsgrej kanske 🙂 .

Vågen visade att Sting väger 15,5 nu så det går stadigt uppåt, men måttet är detsamma. Jag tycker det är skönt att han i alla fall hamnade inom standarden :D, men gillar att han är liten. Perfekt storlek!

Inne på undersökningsrummet la sig Sting ner och väntade lugnt, oerhört skönt! Sprutan pep han lite åt men han fortsatte strax efter att äta sitt godis som jag höll fram. Sen var allt frid och fröjd.

Ute i väntrummet la han sig ner igen (vi var ensamna får jag väl säga 😉 ) tills det dök in en stor hund. Då blev det liv i luckan haha! Han skäller inte åt hundar i vanliga fall, men den är hunntypen kom in utan att fråga honom! Något vett måsta man väl ha 😉 . Han börjar bli stor 😉 . Inget jag hetsar upp mig för, det kommer gå över tror jag. Alla andra ”fasoner” har gjort det.

Ikväll ska jag på föreläsning. Ole Frykman ska prata om den arbetande hunden, uppväxt, träning, skador och förebyggande åtgärder. Ska bli intressant!

Nu är det snart helg igen. På lördag kommer det två kollegor hem till mig, de vill ha lite undervisning om klickerträning. Det ska bli kul! Jag hoppas det blir så att de inte bara använder klickern utan verkligen klickertränar, men det återstår att se 🙂 .

4 thoughts on “Ettårsvaccineringen

Kommentera

